گروه مسکن- شورای شهر تهران درباره بلندمرتبه‌سازی‌های شمال تهران و تغییر کاربری پهنه‌های مسکونی به شهرداری تهران تذکر داد. اعضای شورای شهر تهران در جریان جلسه غیرعلنی روز گذشته خواستار پیگیری ساخت‌وسازهای غیرمجاز بلندمرتبه در پنج نقطه تهران و تغییر کاربری املاک مسکونی و تاریخی توسط کمیسیون‌های مربوطه در شورا شدند. مجتبی شاکری عضو کمیسیون عمران شورای شهر با تذکر نسبت به بلندمرتبه‌سازی در پنج نقطه شمالی شهر تهران اظهار کرد: با وجود تذکر مقام معظم رهبری در خصوص ساخت وساز غیرمجاز در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر به نظر می‌رسد این تذکرات از سوی شهرداری نادیده گرفته می شود.

ابوالفضل قناعتی سخنگوی کمیسیون عمران نیز در خصوص تغییر کاربری پهنه‌های مسکونی و تاریخی بخش‌هایی از تهران تذکر داد و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر اجرای معماری ایرانی و اسلامی تاکید کرده‌اند، اما در تهران عکس این موارد در حال اجرا است.

او ادامه داد: نه تنها نمای ساختمان‌ها ایرانی و اسلامی نیست‌، بلکه اماکن و محل‌های قدیمی که هویت شهر هستند، دستخوش سوءاستفاده‌های تجاری شده است.

با تذکر اعضای شورای شهر، احمد مسجد جامعی رئیس شورا با اشاره به نبود ضوابط بلندمرتبه‌سازی در تهران، از کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و نیز کمیسیون نظارت شورا خواست، مجموعه دستورالعمل‌ها و ضوابطی که در این خصوص وجود دارد جهت بررسی و تصویب به شورا ارائه دهند.