گروه مسکن: با نزدیک شدن به فصل بودجه‌ریزی شهرداری تهران، حدس و گمان‌ها درباره میزان افزایش بودجه سال آینده آغاز شده است. درحالی که بودجه سال جاری شهرداری تهران با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال ۹۲، به حدود ۱۵ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان رسیده است، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از امکان افزایش بودجه سال آینده به حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان (رشد ۸ درصدی) خبر داده است. علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از افزایش بودجه شهرداری در سال ۹۴ نسبت به سال جاری خبر داد و گفت: طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری، بودجه شهرداری حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

دبیر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه بودجه یک بحث کاملا تخصصی است، اظهار کرد: تیمی که در حال حاضر مباحث بودجه‌ای شورا را پیگیری می‌کنند تیمی تخصصی و کارشناسی هستند و ساعت‌های زیادی در این خصوص جلسه می‌گذارند.

او تصریح کرد:‌ در تیرماه چارچوب‌های بودجه‌ای در شورای شهر به تصویب رسیده است و پیش‌بینی می‌شود طی چند ماه آینده لایحه بودجه شهرداری در صحن شورا مورد بررسی قرار گیرد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: فرمت بودجه در سال ۹۴ تغییر می‌کند و ما به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی می‌رویم.

دبیر با بیان اینکه نمی‌توانیم بودجه‌ریزی را یک‌شبه انجام بدهیم، گفت:‌ باید شرایط و فرآیندها فراهم شود؛ ضمن اینکه بودجه عملیاتی نیاز به فراهم کردن مقدماتی دارد.