گروه مسکن: استاندار تهران با بیان اینکه آلودگی معضل اصلی تهران است و اگر قالیباف پول نخواهد، رفع این مشکل را به آنها می‌سپاریم، اعلام کرد: در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد وضعیت هوا بهبود پیدا کرده بود که باید بیشتر تلاش کرد چرا که هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم. حسین هاشمی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: در این رابطه با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و وزیر نفت مذاکراتی برای حل معضل آلودگی هوا داشته‌ایم که منجر به جایگزینی بنزین یورو ۴ در استان تهران شد و نتیجه آن این بود که در ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هوای پاک و سالم بیشتری داشته‌ایم و تاکنون به وضعیت هشدار نرسیده‌ایم.

موافقت استاندار با مردمی شدن انتخاب شهردار

او در خصوص لایحه یکپارچه شدن مدیریت شهری و انتخاب شهردار توسط مردم تاکید کرد: ‌در صورتی که انتخاب شهردار نیز با مردم باشد مطمئنا بهتر است. بنده اعتقاد دارم هر آنچه به مردم واگذار شود نتیجه بهتری می‌دهد.

هاشمی افزود: در تمامی شهرهای بزرگ بین شورا و شهرداری نقص‌ها و مشکلاتی وجود دارد که به دلیل انتخابات سیاسی است. در شهرهای بزرگ دنیا شهردار توسط مردم انتخاب می‌شود و ما نباید انتخاب شهردار را که در یک نهاد اجتماعی فعالیت می‌کند سیاسی نگاه کنیم.

او تصریح کرد: باید بدون حب و بغض تیم‌هایی بررسی کنند که کدام گزینه برای تهران مفیدتر است؛ انتخاب شهردار توسط مردم یا توسط شورای شهر؟

استاندار تهران بیان کرد: ‌نباید مطرح شود که با انتخاب شهردار توسط مردم شورا کارآمدی لازم را ندارد؛ این درست نیست چراکه در شهرهای پیشرفته و توسعه‌یافته شهردار توسط مردم انتخاب می‌شود و شورا نیز بیکار نیست.