گروه مسکن: سیستم اتوماسیون شهرداری تهران از دسترس اعضای شورای شهر خارج شد. روز گذشته در جریان تذکری که رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا خطاب به رئیس شورا ارائه کرد، مشخص شد سیستم اتوماسیون داخلی شهرداری تهران که در دوره چهارم شورای شهر برای نظارت بر اجرای مصوبات، طرح‌ها، قراردادها و سایر مناسبات شهرداری در دسترس اعضای پارلمان محلی قرار گرفته بود بیش از ۶ ماه است که اعضا امکان ورود به آن را از دست داده‌اند این در حالی است که شهرداری تهران با صدور مجوز ورود اعضای شورا به اتوماسیون داخلی اعلام کرده بود تمامی مکاتبات و مناسبات شهرداری در یک «اتاق شیشه‌ای» انجام می‌شود. به گزارش «دنیای اقتصاد»، محمدسالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در تذکری نسبت به روند اداره جلسات عنوان کرد: به نظر می‌رسد شورای شهر تهران مدتی است که وارد فاز انفعالی شده است. بنده به‌عنوان یک عضو شورای شهر به شهرداری در حوزه تحقق اختیاراتش نمره ۲۰ می‌دهم اما به شورا در جریان تحقق اهداف نظارتی نمره ۱۰ نیز نمی‌دهم.

او با بیان اینکه اعضای شورای شهر بسیاری از موضوعات را از کانال رسانه‌ها مطلع می‌شوند، اظهار کرد: این در حالی است که اعضای شورا بدون توجه به این روند انفعالی در جلسات شورا مسابقه تجلیل از اقدامات شهرداری را برگزار

می‌کنند.

او تاکید کرد: اعضای شورای شهر همه می‌دانند که بسیاری از مصوبات این پارلمان از سوی شهرداری اجرایی نمی‌شود این موضوع ممکن است دو علت داشته باشد، اول آنکه مصوبات به صورت کارشناسی در کمیسیون‌ها بررسی نمی‌شوند که یا اشکال دارد یا آنکه با دیدگاه کارشناسی بررسی می‌شوند اما اجرایی نمی شوند که بازهم جای اشکال دارد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بی‌انگیزگی در کمیسیون‌های شش‌‌گانه شورا سایه انداخته است و از رئیس شورای شهر درخواست می‌کنم که فکری به حال این اتفاقات بکند. او همچنین از دسترس خارج شدن سیستم اتوماسیون داخلی شهرداری را یکی از مشکلات شورا برای نظارت بر عملکرد شهرداری دانست و گفت: این مشکلی است که در ۶ماه گذشته چندین بار به صورت خصوصی به معاونان شهردار تذکر داده شده اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

تعویق یک هفته‌ای بررسی یک طرح

در جریان جلسه روز گذشته بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به تعیین کاربری و بارگذاری زمین‌های فاقد کاربری شهرتهران مطابق با پهنه‌های طرح تفصیلی قبل از واگذاری و فروش آنها» به دلیل اعتراض برخی از اعضا یک هفته به تعویق افتاد.

سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و شورای شهر درباره علت بررسی این طرح گفت: از آنجا که اموال و املاک شهرداری در زمره اموال عمومی و متعلق به شهروندان تهران است فروش این املاک بدون تعیین بارگذاری و نوع کاربری و اصلاح سند، شهرداری را با زیان و خسارت مواجه می‌کند و موجب سودجویی غیرمنصفانه خریداران می‌شود. او افزود: در این طرح پیشنهاد شده است شهرداری تهران موظف است قبل از واگذاری و فروش املاک متعلق به خود نسبت به تعیین کاربری و بارگذاری و براساس پهنه طرح تفصیلی شهر تهران اقدام کند و از هر گونه فروش املاک به صورت خام که فاقد کاربری است خودداری شود.

تذکر دوباره برای تخریب طبقه ۷ علاءالدین

در جلسه علنی دیروز اعضا برای چندمین بار نسبت به تخریب نشدن طبقه هفتم پاساژ علاءالدین مطابق با حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ تذکر دادند.

محسن سرخو، عضو کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه پاساژ علاءالدین پس از مدت‌ها پیگیری اعضای شورای شهر و براساس حکم قانونی قرار بود تخریب شود، گفت: طبقه هفتم این پاساژ برخلاف قوانین ساخته شده بود و

براساس حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ باید قلع و قمع می‌شد اما تنها چند پارتیشن آن تخریب و باقی ساختمان بدون آنکه به آن دستی زده شود همچنان برقرار است. او ادامه داد: من از شهرداری می‌خواهم هرچه سریع‌تر به تخریب این طبقه اقدام کند.