گروه مسکن: شهردار منطقه 6 در پاسخ به هشدار یک عضو شورای شهر تهران در خصوص افزایش 55 درصدی تغییر کاربری‌های مسکونی به اداری در این منطقه و خطر ایجاد پدیده شب مردگی اعلام کرد: برای جلوگیری از پدیده «شب مردگی» در منطقه مرکزی پایتخت، مجوز برای ساخت مجتمع‌های مسکونی را در اولویت قرار داده‌ایم.

عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه هنوز منطقه ۶ دچار شب‌مردگی نشده و برای پیشگیری از آن برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است، گفت: در طول تاریخ بخش‌هایی از مناطق مسکونی مناطق مرکزی تبدیل به تجاری و اداری شده و کاربری‌هایشان تغییر کرده است. این وضعیت کم‌کم در منطقه ۶ نیز در حال به وجود آمدن است اما ما تنها بر اساس طرح تفصیلی مجوز ساخت صادر می‌کنیم.

او ادامه داد: در این منطقه اولویت را بر پهنه‌های مسکونی قرار داده و تلاش می‌کنیم مشکلی که برای منطقه ۱۲ پیش‌آمد، در این محدوده ایجاد نشود، هرچند ما در این منطقه بیشتر پهنه اداری داریم تا تجاری و منطقه ۱۲ یک منطقه استثنایی است که در طول تاریخ چنین مشکلی برایش به‌وجود آمده است.

شهردار منطقه ۶ در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره احداث دو برج ۲۰ طبقه در خیابان وزرا و ایجاد مشکلات ترافیکی پس از بهره‌برداری آن تصریح کرد: شهرداری تنها در چارچوب قانون و طرح تفصیلی و بر اساس رای کمیسیون ماده ۵ مجوز ساخت صادر کرده و هیچ مجوزی خارج از این چارچوب‌ها صادر نمی‌شود. در کمیسیون ماده ۵ کارشناسان بسیاری وجود دارند که مسائل این‌چنینی را بررسی می‌کنند. او افزود: این مجوزها در دو دوره قبل از من صادر شده و بر اساس قانون بوده و ما نمی‌توانیم برخلاف مجوز کمیسیون ماده ۵ مجوزی صادر کنیم. حتما این برج‌ها پیوست ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی داشته که کمیسیون ماده ۵ مجوز آن را صادر کرده است.