رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران کاربری مجاز سوله‌های مدیریت بحران در شرایط عادی و غیربحرانی را آموزش آمادگی مقابله با بحران عنوان کرد. این در حالی است که اخیرا سوله‌های مدیریت بحران به کاربری‌های غیرمرتبط با بحران همچون شهربازی یا سالن‌های ورزشی اختصاص پیدا کرده است که همین امر موجب انتقادهای شدید از سوی اعضای شورای شهر شده است.

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حساسیت کار امدادرسانی در حین بحران و آموزش گروه‌های مردمی قبل از بحران گفت: سوله‌های بحران باید در اختیار آموزش و مدیریت بحران قرار گیرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، ناصحی با اشاره به اهمیت فراهم آوردن تجهیزات لازم برای پیشگیری از وقوع بحران در تهران و انجام کارهای فرهنگی و آموزشی در این زمینه بر لزوم افزایش قدرت اجرایی ستاد و سازمان مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد.


او با اشاره به موقعیت سیاسی تهران و نیز حضور بخش عظیمی از جمعیت کشور در این شهر با توجه به جنبه ملی پایتخت خواستار توجه بیشتر دولت به ستاد مدیریت بحران شهر تهران و تعیین بودجه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های مدیریت بحران در پایتخت شد. او افزود: پایگاه‌ها متعلق به سازمان مدیریت بحران است که زمانی به‌طور موقت تعدادی از آنها در اختیار سازمان ورزش قرار گرفت و اکنون با توجه به گستردگی کار و حساسیت موضوع سوانح طبیعی باید به‌طور کامل در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد. ناصحی با اشاره به اینکه سازمان ورزش بر اساس بودجه مستقلی که دارد می‌تواند سوله‌های دیگری تهیه کند یا بسازد، گفت: در این زمینه باید با حضور شورای شهر، مدیریت سازمان ورزش و سازمان مدیریت بحران توافق مجددی انجام شود تا پایگاه‌ها در اختیار ستاد قرار گیرد.