رئیس شورای شهر تهران از تهیه طرحی به‌منظور امکان‌سازی تزریق آب داخل جوی‌ها به منابع زیرزمینی آب پایتخت در راستای بازیافت آب‌های سطحی شهر خبر داد و گفت: اجرای این طرح می‌تواند منجر به بازگشت آب به چرخه مصرف محیط‌زیست شهری شود.


به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران با اعلام اینکه طرح مورد اشاره با کمک کارشناسان حوزه آب و مهندسان شهرسازی در دست تهیه است تا در شورای شهر مطرح شود، تصریح کرد: منابع آبی شهر تهران و سفره‌های آب زیرزمینی پایتخت در وضعیت نامناسبی قرار دارند. آن هم در شرایطی که می‌توانیم با امکان‌سازی بهره‌برداری محیط‌زیست و به‌ویژه درختان از آب داخل جوی‌ها، بخشی از کمبود آب سفره‌های زیرزمینی را جبران کنیم. او ادامه داد: اگر شرایط داخل جوی‌ها را به صورتی درآوریم که آب گذری قابلیت نفوذ به خاک پای درختان را داشته باشد، در نتیجه می‌توانیم در مصرف سرانه آب برای آبیاری فضای سبز نیز تا حد چشمگیری صرفه‌جویی کنیم.

چمران خاطرنشان کرد: بارها کارشناسان اعلام کرده‌اند که آب‌های سطحی هم می‌تواند منجر به آبیاری درختان شوند و هم به سطوح زیرزمینی نفوذ کرده و ریشه‌های درختان را آبیاری کنند. از همین رو در نظر داریم با اجرای این طرح پیشنهادی در خیابان ولیعصر، بخشی از مشکلات آبیاری فضای سبز را برطرف کنیم.