معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از ملاقات و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و هند، در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: میدان گازی فرزادB، خرید نفت از ایران و سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی مهم‌ترین‌ محور مذاکره با وزیر نفت هند خواهد بود. امیرحسین زمانی‌نیا در گفت‌وگو با «شانا» درباره مهم‌ترین‌ محور مذاکره با دارمندرا پرادهان در اوایل هفته آینده اظهار کرد: میدان گازی فرزادB، خرید نفت از ایران و سرمایه‌گذاری در پتروشیمی مهم‌ترین‌ محور مذاکره با دارمندرا پرادهان خواهد بود. وی مذاکره درباره میدان گازی فرزادB را اندکی زمانبر دانست و یادآور شد: شرکت نفت و گاز پارس مذاکرات این میدان را انجام می‌دهد. بر اساس این گزارش، میدان گازی فرزادB در مجموعه‌ای مشهور به بلوک فارسی قرار دارد که حوزه‌ای سرشار از گاز و میعانات گازی واقع شده در غرب میدان پارس شمالی و شمال غرب میدان‌های ‌گلشن و فردوسی در آب‌های خلیج فارس است.

امضای قرارداد اولیه اکتشاف و توسعه فرزادB با کنسرسیومی متشکل از سه شرکت دولتی هند به حدود سال ٢٠٠٠ میلادی بازمی‌گردد؛ اما این قرارداد تنها در بخش اکتشاف اجرایی شد و در بخش توسعه هیچ اقدامی برای برداشت منابع گازی این میدان صورت نگرفت. سال‌های بعد نیز، چند بار مذاکراتی برای حضور شرکت‌های هندی در توسعه این میدان گازی میان دو طرف مطرح شد اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسید تا اینکه رستم قاسمی، وزیر وقت نفت ایران، خردادماه سال ٩٢ در حاشیه یکصد و شصت و سومین نشست کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در جمع خبرنگاران از گفت‌وگوهای سازنده تهران و دهلی‌نو برای جلب مشارکت هندی‌ها در توسعه میدان گازی فرزادB در خلیج فارس خبر داد. این گفت‌وگوها نیز که قرار بود تیم کارشناسی دو طرف را پای میز مذاکرات برای تدوین جزئیات همکاری‌ها بکشاند، موثر واقع نشد. معاون وزیر نفت درباره پرداخت بدهی نفتی شرکت‌های هندی به ایران با اشاره به اینکه مذاکره در این زمینه از سوی بانک مرکزی در حال انجام است درباره صادرات گاز به این کشور از بستر دریا اظهار کرد: مطالعه صادرات گاز از بستر دریا از سوی یک شرکت هندی در حال انجام است.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی پیشتر در گفت‌وگو با «شانا» درباره بدهی نفتی هند به ایران نیز با بیان اینکه پرداخت بدهی این کشور به دلیل تبدیل به ارز دیگر، زمانبر است، تاکید کرده بود: ایران خواهان دریافت بدهی نفتی از این کشور با ارز یورو است درحالی که آنها علاقه‌مند هستند این بدهی را به روپیه پرداخت کنند. وی افزوده بود: ایران از روپیه در حد نیازهای مورد استفاده خود از هند استفاده خواهد کرد و بقیه بدهی نفتی را نیز به یورو دریافت می‌کند. رئیس کل بانک مرکزی درباره واردات کالا از هند در ازای پرداخت بدهی نفتی این کشور نیز اظهار کرده بود: ایران در صورت نیاز و در شرایط رقابتی از این کشور کالا دریافت می‌کند که این به معنای این است که هر نوع کالایی را از هند وارد نخواهیم کرد بلکه متناسب با نیاز خودمان از منابع‌مان درآنجا خرید می‌کنیم. زمانی نیا با بیان اینکه وزیر نفت هند در این سفر علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود با محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، توسعه و تجارت، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت‌وگو می‌کند، تصریح کرد: دارمندرا پرادهان یکشنبه (٢٢ فروردین ماه) در سفری به چابهار از محل احداث پتروشیمی از سوی شرکت‌های هندی برای تولید کود شیمایی بازدید می‌کند و پس از آن ایران را ترک می‌کند.