معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: تولید میعانات گازی پالایشگاه‌های کشور در فروردین ماه امسال با ٣٥ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به مرز سه میلیون مترمکعب رسید. به گزارش «ایرنا» عبدالحسین ثمری افزود: پالایشگاه‌های گاز کشور در فروردین ماه امسال ١٦ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی فرآورش کردند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ۱۳٩٣ بیش از ٦ درصد رشد داشته است.

وی یادآورشد: در بازه زمانی یاد شده، ٢٥٩ میلیون مترمکعب گاز از فاز ١٢ و نزدیک به ٢٨٦ میلیون مترمکعب گاز نیز از فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی دریافت شده است.این مقام مسوول با اشاره به حجم دریافت گاز از خط پنجم سراسری گفت: شرکت پالایش گاز بیدبلند در یک ماه امسال بیش از ٢٢٣ میلیون مترمکعب گاز دریافت کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ٢٠ درصد افزایش یافته است. وی درباره تولید گاز مایع (ال.پی.جی) پالایشگاه‌های گاز کشور نیز اظهار کرد: در فروردین ماه امسال ٢٢٧ هزار تن ال‌پی‌جی تولید شده است. ثمری با بیان اینکه تولید میعانات گازی پالایشگاه‌های کشور در فروردین ماه پارسال بیش از ۱/ ۲ میلیون مترمکعب بوده است، افزود: این مقدار امسال با ٣٥ درصد افزایش به ۹/ ۲ میلیون مترمکعب رسید.

وی اعلام کرد: فروردین ماه پارسال، ٨٩ هزار تن گوگرد در شرکت‌های پالایش گاز تولید شده که این مقدار امسال با ٢٠ درصد افزایش به ١٠٧ هزار تن رسیده است.معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در مدت بزه زمانی یادشده پارسال، ١٣٦ هزار متریک تن اتان تولید شده است، گفت: این مقدار امسال با ٣٢ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به بیش از ١٨٠ هزار متریک تن رسیده است.