دنیای اقتصاد: ساعت یازده روز گذشته پتروشیمی مبین در منطقه عسلویه با حادثه آتش‌سوزی مواجه شد. این حادثه تا اواسط روز گذشته با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانان تحت کنترل قرار گرفت و آتش مهار شد. طبق آخرین اخبار رسیده از عسلویه به نقل از فرماندار این شهرستان، با تلاش تیم‌های امداد و نجات، آتش‌سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین مهار شد.

گزارش‌های موجود حاکی از آن است که شدت آتش‌سوزی چندان زیاد نبوده و پس از چند ساعت مهار شده است. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر «آتش‌سوزی در ایستگاه کنترل فشار شرکت پتروشیمی مبین در شهرستان عسلویه چهار مجروح برجای گذاشت که همه مصدومان به مراکز درمانی اعزام شده‌اند».

قاسم قائدی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: با وجود آتش‌سوزی در ایستگاه کنترل فشار شرکت پتروشیمی مبین خطری تاسیسات پارس‌جنوبی را تهدید نمی‌کند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: وضعیت آتش‌سوزی در این واحد به گونه‌ای بوده که آتش‌نشانی شرکت پتروشیمی مبین به تنهایی قادر به کنترل آن بوده و حتی از آتش‌نشانی شرکت‌های گازی و پتروشیمی منطقه نیز درخواست کمک نشده است. همزمان با این آتش‌سوزی ورودی‌های گاز به ایستگاه کنترل فشار بسته شد. به گزارش خبرگزاری فارس مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی پتروشیمی با تایید خروج همه واحدهای پتروشیمی فاز یک عسلویه به دلیل شات‌دان شدن پتروشیمی مبین گفت: آتش در پتروشیمی مبین تحت کنترل است. علی‌محمد بساق‌زاده گفت: برای بازگرداندن پتروشیمی‌ها به مدار تولید ابتدا باید آتش را خاموش و خوراک را تخلیه کنیم و پس از تخلیه خوراک دوباره از دو مسیر باقی‌مانده گاز را به پتروشیمی مبین خواهیم رساند تا فعالیت خود را از سر بگیرد و واحدهای فاز یک عسلویه پس از وصل شدن خوراک پتروشیمی مبین به مدار تولید باز خواهند گشت.