ایرنا: وزیر نفت از تامین گاز مصارف خانگی و نیروگاهی در اوج سرما خبر داد و درباره خبرهای مربوط به افزایش قیمت گاز در سال آینده گفت: دولت چنین تصمیمی نگرفته است.

بیژن زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اکنون یک رئوس توافق با توتال برای فاز ۱۱ پارس جنوبی و یک رئوس توافق با شرکت تدبیر انرژی داشته ایم و یک موافقتنامه نیز با یکی از شرکت‌های قرارگاه خاتم الانبیا(ص) امضا شده است. برای میدان آزادگان اعلام مناقصه عمومی خواهیم کرد. وزیر نفت درباره توافقات اوپک برای کاهش تولید نفت گفت: طبق توافقاتی که در اوپک انجام شده، قرار است اعضای اوپک یک تا دو دهم میلیون بشکه و اعضای غیراوپک نیز ۵۰۰ هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند. زنگنه با بیان اینکه ایران چنین کاهشی را قبول نداشته است، افزود: قرار نبود ایران تولیداتش را کاهش دهد لذا در حال حاضر ما از تولید ۸/ ۳ میلیون بشکه در روز نیز عبور کردیم و تولید نفت نزدیک به ۹/ ۳ میلیون بشکه در روز شده است.

وی درخصوص تخصیص پنج درصد به عوارض قیمت بنزین نیز گفت: این ۵ درصد در داخل قیمت فعلی بنزین است. بنابراین یک بار افزایش پیدا کرده و دیگر این ۵ درصد لحاظ نخواهد شد. وزیر نفت به میزان تولید گاز در کشور اشاره کرد و گفت: به‌رغم فشارهایی که در قطع دو خط لوله وارد شد اما توانستیم هم مصارف خانوارها و هم نیروگاه‌ها را در اوج سرما تامین کنیم. زنگنه همچنین درخصوص میزان بشکه‌های دپویی نفت و گاز گفت: بشکه دپویی نفت خام نداریم فقط میعانات گازی مانده که آن هم تا آخر سال به فروش می‌رسد. وی درخصوص میزان اموال بابک زنجانی نیز گفت:وی مرتب می‌گوید ۲ میلیارد دلار یا ۳ میلیارد دلار اینجا یا آنجا دارم، اما همه دروغ است. من قبلا نیز گفته‌ام که اموال او کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان است.