شانا: بیش از یک هزار و ٨٠٠ شرکت به نمایندگی از حدود چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور خواهند یافت. محمد ناصری، مدیر بیست و دومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز گذشته در یک نشست خبری با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‎ها نماینده یک هلدینگ یا مجموعه‎ای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، هزار و ١٦ شرکت داخلی به نمایندگی از حدود ٢ هزار و ٥٠٠ شرکت و ٨١١ شرکت خارجی به نمایندگی از حدود هزار و ٥٠٠ شرکت از ٣٧ کشور دنیا حضور پیدا می‎کنند.

ناصری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران را از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا خواند. وی گفت: در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن ۳‌هزار متر‌مربع، بیشترین فضا و چینی‎ها بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند. به گفته ناصری، از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند. مدیر بیست‌ودومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره‌جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه حضور خواهند یافت، افزود: شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت یا در قالب غرفه یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حضور پیدا می‎کنند. وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‎های آمریکایی نیز در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت، از حضور یک شرکت آمریکایی خبر داد. وی با بیان اینکه نمایشگاه طبق روال تقریبا ثابت سال‎های گذشته، در بازه زمانی ١٦ تا ١٩ اردیبهشت ماه برگزار می‎شود، ساعت بازدید را هر روزه از ١٠ صبح تا ١٨ بعدازظهر اعلام و عنوان کرد: افتتاحیه نمایشگاه طبق روال هرسال، همزمان با نخستین روز برگزاری نمایشگاه، ١٦ اردیبهشت از ساعت ١٠ تا ١٢ در سالن میلاد برگزار می‎شود.

ناصری احتمال داد که قرارداد ساخت لوله‎های CRA به‌عنوان یکی از بخش‎های طرح بومی‌سازی ١٠ گروه خانواده کالاهای پر مصرف مورد نیاز صنعت نفت در ایام نمایشگاه امضا شود. وی با بیان اینکه نشست‎های خبری مدیران صنعت نفت و همچنین نشست‎هایی تخصصی با راهبری انجمن‌ها و بخش خصوصی در ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد، ادامه داد: همچنین سعی شده است جانمایی شرکت‎ها با توجه به حیطه وظایف مجزا و مشخص باشد تا دسترسی علاقه‌مندان به شرکت‎های مدنظر تسهیل شود. شرکت‎های بالادستی با محوریت شرکت ملی نفت ایران در سالن‎های ٨ و ٩، شرکت‎های میان‎دستی با محوریت شرکت ملی گاز ایران در سالن‎های ١٠ و ١١ و شرکت‎های پایین‎دست با محوریت شرکت‎های پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در سالن‎های ١٤ و ١٥ مستقر هستند.