گروه نفت و پتروشیمی- ساخت و نصب دو عرشه تولیدی و مسکونی میدان مشترک نفتی فروزان تا پایان سال آینده تکمیل و تولید نفت از این میدان افزایش خواهد یافت. بر این اساس با توجه به اولویت وزارت نفت برای توسعه همه میدان‌های مشترک، طرح توسعه میدان مشترک فروزان از چند سال گذشته در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است که در صورت توسعه آن روزانه یک میلیون دلار برای کشور درآمدزایی به همراه دارد.
هم اکنون آخرین وضعیت برداشت از میدان مشترک نفتی فروزان از ٣٦ چاه با استفاده از دو سکوی بهره‌برداری و ١٢ سکوی سرچاهی روزانه حدود ٢٠ هزار بشکه تا ٤٠ هزار بشکه است که با اجرای طرح‌های توسعه، تولید نفت در میدان مشترک فروزان بدون حفر چاه جدید و تنها با تزریق گاز (Lifting Gas) حدود ١٠ هزار بشکه افزایش می‌یابد.
محمود زیرکچیان زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره پیش‌تر درباره توسعه میدان نفتی فروزان گفته بود: برای تداوم تولید و افزایش بهره‌وری از این میدان، کل تاسیسات این سکوی نفتی در حال تعمیر یا تعویض است و در طرح توسعه این میدان علاوه بر تولید نفت ٢٥٠ میلیون فوت گاز تولید خواهد شد که به عنوان خوراک برای ان جی ال خارک ارسال می‌شود.دو جکت میدان فروزان به نام جکت تولیدی FY-A و جکت مسکونی FZ-A است که از سوی شرکت تاسیسات دریایی ساخته و در محل نصب شده است و ساخت عرشه‌های این دو جکت نیز هم اکنون در دست اجرا است. قائم مقام مدیر عامل در امور پروژه‌های شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران درباره روند ساخت عرشه‌های این میدان مشترک نفتی در گفت‌وگو با «شانا» تصریح کرد: قرارداد ساخت دو عرشه ٦٥٠٠ و ٢٥٠٠ تنی و دیگر متعلقات آن برای میدان نفتی فروزان میان شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و شرکت نفت فلات قاره امضا شده است، با توجه به تاکید کارفرما مبنی بر شتاب بخشی در روند تکمیل تاسیسات این میدان، با موافقت کارفرما ساخت عرشه‌های این میدان به یک شرکت همکاری خارجی واگذار شد.
امیر سعید نجفی حقی اظهار امیدواری کرد که با رفع مشکل انتقال و جابه‌جایی ارز میان شرکت تاسیسات دریایی و همکار خارجی، دو عرشه (تاپ ساید) تولیدی و مسکونی این میدان که هم اکنون با ١٥ تا ٢٠ درصد پیشرفت در دست اجرا است، در مدت یک سال و نیم آینده آماده نصب در خلیج فارس شود. میدان فروزان با داشتن عرشه تولیدی ٧ هزار تنی و جکت ٦ پایه حدود چهار هزار تنی (FZ-A) سنگین‌ترین سازه‌های دریایی نصب شده در خلیج‌فارس را به خود اختصاص داده است. به گفته نجفی، تاکنون هیچ سازه‌ای با وزن‌های یاد شده، در خلیج فارس نصب نشده است و به لحاظ ابعاد یکی از بزرگ‌ترین جکت‌های دریایی کشور در این میدان نصب شده است.