شانا- بنابر اعلام رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین کشور در هفته گذشته (نهم تا پانزدهم شهریور) به ٥٢١ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر رسید که بر این اساس میانگین مصرف روزانه بنزین در این هفته ٧٤ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بوده است. این گزارش می‌افزاید: بیشترین مصرف بنزین کشور در بازه زمانی یاد شده با ٨١ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر به روزشنبه (٩ شهریور) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٦٧ میلیون لیتر به روز جمعه (١٥شهریور) مربوط می‌شود.
مقایسه آماری مصرف بنزین هفته منتهی به ٩ شهریور با هفته قبل از آن نشان می‌دهد شمار سفرهای تابستانی در واپسین ماه تابستان، همچنان روندی افزایشی داشته است. با توجه به دو هفته باقیمانده تا شروع سال تحصیلی جدید، انتظار می‌رود روند افزایشی مصرف بنزین تا آخرین روز تعطیلات تابستان ادامه یابد.

مصرف ٨٥ میلیون لیتر بنزین در تهران
برپایه این گزارش، مجموع مصرف بنزین تهران در هفته منتهی به ١٥ شهریور به ٨٤ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر رسید که از میانگین مصرف ١٢ میلیون و ١٠٠ هزار لیتری آن در بازه زمانی یاد شده ( ٩ تا ١٥ شهریور) حکایت دارد. بیشترین مقدار بنزین مصرف شده در تهران با ١٣ میلیون و ٦٠٠ لیتر به روز پنج شنبه (١٤ شهریور) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ١١ میلیون لیتر به روز جمعه (١٥ شهریور) مربوط می‌شود.

مصرف ٦٩٦ میلیون لیتر گازوئیل در کشور
در گزارش رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مصرف نفت گاز در هفته دوم منتهی به ١٥ شهریور امسال با میانگین ۵/۹۹ میلیون لیتر به ٦٩٦ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر رسید که از کاهش مصرف نزدیک به ٥٢ میلیون لیتری آن در قیاس با هفته قبل خبر می‌دهد. بیشترین مصرف نفت گاز با ١٣٩ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر به روز چهارشنبه (١٣شهریور) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٧٦ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر به روزجمعه (١٥ شهریور) مربوط می‌شود.