آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: صادرات نفت ایران در ماه اوت(مرداد) با افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه قبل از آن به ۹۸۵ هزار بشکه در روز رسید. به گزارش خبرگزاری تسنیم، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید نفت ایران در ماه آگوست روزانه ۳۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۶۸/۲ میلیون بشکه رسیده است. ایران در ماه آگوست به کشورهای چین، هند، ژاپن، کره‌جنوبی، ترکیه، امارات و سوریه نفت صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، آمارهای اولیه نشان می دهد واردات نفت کشورهای مختلف از ایران در این ماه نسبت به ماه جولای تقریبا ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۹۸۵ هزار بشکه در روز رسیده است.آژانس بین‌المللی انرژی همچنین در گزارش خود آورده است، پیش بینی تقاضا برای نفت اوپک در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۳، ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۳/۳۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس برآورد انجام شده، تقاضا برای نفت اوپک در سه ماهه پایانی ۲۰۱۳کاهش خواهد یافت و به ۶/۲۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و این در حالی است که میزان تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک افزایش خواهد یافت. تقاضا برای کل سال نسبت به گزارش قبلی آژانس بین‌المللی انرژی در حد ۹/۲۹ میلیون بشکه در روز، بدون تغییر باقی مانده است.