مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب وارد شدن فازهای باقیمانده از پارس جنوبی را به مدار، راهکار رفع مشکل تزریق گاز مناطق نفت‌خیز جنوب دانست. حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در گفت‌وگو با «ایلنا» در خصوص برنامه‌های این شرکت درجهت افزایش ظرفیت تولید چاه‌های نفتی،‌اظهار کرد: در برنامه قبلی شرکت بازنگری صورت گرفت تا خود را به برنامه‌های اصلی وزارت نفت برسانیم، اما این پروسه به طور قطع زمانبر خواهد بود و برنامه‌ریزی یک الی دو ساله را طلب می‌کند. وی ادامه داد: هم‌اکنون در حال آماده‌سازی پیش زمینه‌های افزایش ظرفیت تولید از قبیل زمینه‌سازی ابزار تولید، تسریع در افزایش حفاری چاه‌های توسعه‌ای و کارهای ترمیمی هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد برنامه ارائه شده از سوی وزیر، سهم مناطق نفت خیز جنوب محسوب می‌شود ما آمادگی کامل برای اجرای تمامی این ۸۰ درصد برنامه را داریم.

بورد در خصوص تغییر برنامه شرکت‌ ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در راستای خواسته وزیر نفت گفت: ما به کارهای خود سرعت بخشیده‌ایم و ناوگان عظیمی برای افزایش ظرفیت تولید در این منطقه در حال کار کردن است، ما به وزارت‌خانه هم قول داده ایم در کوتاه‌ترین مدت زمان به حداکثر ظرفیت تولید برسیم.

وی با اشاره به اینکه میادین نفت‌خیز جنوب در نیمه دوم عمر خود قرار دارند، افزود: ما به تناسب در حال آماده کردن کلیه مخازن خود هستیم اما بر مخازن اصلی اهواز، مارون، کارون، آغاجاری و گچساران تاکید بیشتری وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت تزریق گاز به میادین این منطقه اظهار کرد: به دلیل مصرف بالای گاز کشور متاسفانه از این جهت وضعیت مطلوبی نداریم و امیدوار هستیم فازهای باقیمانده پارس‌جنوبی با وارد شدن به مدار تولید بتوانند مثل چتر نجاتی برای مناطق نفت‌خیز جنوب عمل کنند و در آینده معضل تزریق گاز را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تابستان حجم بیشتری گاز تزریق می‌شود،‌ افزود: در زمستان به دلیل مصرف بالای گاز شهری و محدودیت منابع گازی حجم کمتری گاز تزریق می‌شود که این موضوع به چاه‌ها آسیب می‌زند، ولی سعی شده با تزریق بیشتر در تیر و مرداد این کمبود را جبران کنیم.