وزیر نفت با اشاره به اینکه زمستان امسال سخت‌ترین زمستان صنعت گاز است، اعلام کرد: با صرفه جویی مردم، در تامین گاز کشور مشکل خاصی نخواهیم داشت.
بیژن نامدار زنگنه در گفت‌و‌گو با «شانا» در زمینه شدت مصرف گاز در روزهای اخیر تصریح کرد: با توجه‌ و دقتی که مردم در زمینه مصرف گاز خواهند داشت مشکلی در این بخش ایجاد نخواهد شد. وزیر نفت افزود: زمستان امسال، از نظر تامین گاز سال بسیار سختی است.
تامین سوخت زمستانی یکی از دغدغه‌های اصلی وزیر نفت در بدو ورود به کابینه دولت یازدهم بود و بر اساس تاکید وی از نخستین روز کاری برای تامین سوخت زمستانی، جلسه‌های مستمری در ماه‌های گذشته با هدف ارزیابی وضعیت تولید، مصرف و ذخیره‌سازی گاز، سوخت مایع مصرفی واحدهای مختلف از جمله واحد تجاری، خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها برگزار شده است تا زمستان امسال مردم نگرانی برای سوخت نداشته باشند.
تاکید و پیگیری‌های شبانه روزی برای راه‌اندازی حداقل یک ترین از فازهای ١٥ و ١٦ و بخشی از فاز ١٢ پیش از شروع فصل سرما، قسمت دیگری از فعالیت‌های وزارت نفت برای مواجهه با سرمای زمستان امسال است.
وزیر نفت پیش‌تر نیز با اشاره به افزایش نیافتن ظرفیت تولید گاز کشور در سال جاری گفته بود: در زمستان امسال که سخت ترین زمستان تاریخ صنعت گاز کشور (از نظر کمبود گاز است)، مشکلی برای تامین سوخت زمستانی مردم ایجاد نمی‌شود.
شرکت ملی گاز ایران روز پنج شنبه (٢١ آذر) با انتشار خبری از هموطنان درخواست کرد با توجه به شدت سرمای هوا و احتمال افت فشار گاز به طور جدی در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند. بر اساس اعلام این شرکت میزان مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری کشور در روز گذشته به ٤١٥ میلیون مترمکعب گاز رسیده است.
کارشناسان صنعت گاز ایران معتقدند با توجه به پیش‌بینی‌ها، زمستان امسال میزان مصرف گاز طبیعی از سوی کل مشترکان خانگی، تجاری، صنایع، نیروگاهی و صادرات به بیش از ٧٠٠ میلیون مترمکعب خواهد رسید که با توجه به ذخیره‌سازی مطلوب سوخت مایع، نگرانی درباره تامین سوخت و انرژی مشترکان مختلف وجود ندارد.
از سوی دیگر با بهره‌برداری از نخستین طرح ذخیره‌سازی گاز ایران و خاورمیانه در سراجه، همچنین آمادگی ١٠٠درصدی طرح ذخیرسازی گاز در میدان شوریجه (برداشت روزانه ٢٠ میلیون متر‌مکعب گاز در چهار ماه پایانی) می‌توان شاهد مصرف گاز تولید شده روزهای گرم تابستان در فصل سرد زمستان امسال بود.