گروه بنگاه‌ها- روغن گیربکس توربین بادی که تاکنون از منابع محدود خارجی تامین می‌شد، توسط کارشناسان شرکت نفت بهران و با همیاری نیروگاه بادی بینالود فرموله شده و به مرحله تولید انبوه رسید.

این پروژه در سال ۱۳۸۶ با مشارکت واحدهای مهندسی فروش و پژوهش شرکت نفت بهران با دریافت روغن خارجی از نیروگاه بادی بینالود، جهت بررسی و تایید کیفیت نمونه خارجی شروع شد و پس از مطالعه و بررسی روغن خارجی، شرکت نفت بهران آمادگی خود را جهت تهیه نمونه داخلی با کیفیت بالاتر اعلام کرد.
پس از طراحی فرمولاسیون و امکان‌سنجی تولید، نمونه آزمایشگاهی روغن گیربکس توربین بادی مطابق با مشخصات روغن‌های توربین بادی مدرن تهیه شد. در ادامه نیروگاه بادی بینالود به منظور تایید مشخصات نمونه و مطابقت آن با استانداردهای توصیه شده سازندگان دستگاه، روغن بهران را به پژوهشگاه صنعت نفت ارسال کرد که پس از انجام آزمون‌های عمومی و تخصصی و تایید نمونه از طرف آن مرکز، مدیریت وقت نیروگاه در سال ۱۳۸۸ با شارژ آزمایشی این روغن در گیربکس یکی از توربین‌ها موافقت کرد. جهت حصول اطمینان از عملکرد روغن و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی شرکت نفت بهران تقبل کرد که روغن را به طور مرتب و طبق یک برنامه زمان‌بندی مشخص پایش وضعیت کند.
پس از دو سال پایش وضعیت روغن و حصول نتایج مطلوب، نیروگاه بینالود با خرید انبوه این روغن، در حال جایگزینی تدریجی آن با روغن خارجی در سطح نیروگاه است.