بنابر تازه‌ترین پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین بهای نفت خام برنت در سال جاری میلادی در سطوح بالای ١٠٥ دلار تثبیت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که میانگین بهای شاخص نفت خام برنت در سال ٢٠١٥ بشکه‌ای ١٠١ دلار و ٥٨ سنت باشد که نسبت به رقم برآورد شده پیشین برای سال ٢٠١٤ یعنی ١٠٥ دلار و ٤٢ سنت، کاهش داشته است.
براساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٥ میلادی با ۵/۱ درصد افزایش، به روزانه ٩٢ میلیون و ٩٦٠ هزار بشکه برسد که یک رکورد و سریع ترین نرخ رشد از سال ٢٠١٠ به شمار می‌رود. بر پایه این گزارش، در سال جاری میلادی نیز تقاضای جهانی نفت خام ٦٠ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داشت.این وضعیت بازار به اوپک این امکان را می‌دهد تا با افزایش ۴/۰ درصدی، در سال آینده میلادی عرضه خود را به ٣٥ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز برساند، البته این افزایش تولید هزینه خواهد داشت که هزینه آن کاهش قیمت نفت است.اداره اطلاعات انرژی که بازوی آماری وزارت انرژی آمریکا به شمار می‌رود همچنین پیش‌بینی کرد، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که با چالشی به نام انقلاب شیل اویل رو به رو است، تا سال ٢٠١٥ افزایش ‌یابد.
آدام سیمینسکی، مدیر این اداره در بیانیه‌ای گفت: اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که روند کاهشی بهای نفت خام برنت ظرف دو سال آینده ادامه یابد و دلیل آن رشد عرضه و پیشی گرفتن تولید کشورهای غیرعضو اوپک از تقاضای جهانی نفت است.این برآورد نشان می‌دهد تولید کشورهای غیرعضو اوپک در سال ٢٠١٤ با ١٤٠ هزار بشکه افزایش نسبت به برآورد پیشین به روزانه ٥٦ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه می‌رسد. پیش‌بینی مشابه برای تولید اوپک در سال ٢٠١٥ نیز در این گزارش بازبینی شد و با ١٥٠ هزار بشکه افزایش، ٣٥ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز برآورد شد.