مهر- همزمان با سفر قریب الوقوع توتال و GDF سوئز فرانسه به عنوان دو غول اکتشاف و توسعه و بزرگ‌ترین توزیع‌کننده گاز در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تهران، ایران آمادگی خود را برای مذاکره با مدیران این دو شرکت‌ بزرگ نفت و گاز فرانسوی اعلام کرد.
پیش‌بینی می‌شود دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال فرانسه و شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت GDF سوئز فرانسه هفته جاری در تهران آغاز شود.
از این رو همزمان با ورود نزدیک به ۴۰ شرکت فرانسوی به ایران از امروز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه در لیست شرکت های فرانسوی مسافر تهران، نام دو غول نفت و گاز فرانسه و اروپایی‌ها هم به چشم می‌خورد. در لیست منتشر شده نام شرکت‌های توتال فرانسه به عنوان یکی از غول‌های اکتشاف تا توسعه صنایع نفت و گاز جهان و شرکت GDF سوئز فرانسه به عنوان بزرگ‌ترین شرکت توزیع‌کننده گاز طبیعی و ال‌ان‌جی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیده می‌شود. در این بین سید‌مهدی حسینی رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزارت نفت با بیان اینکه برای افزایش جذابیت قراردادهای بخش بالادستی نفت و گاز ایران از نظرات کارشناسی شرکت‌های معتبر بین‌المللی استقبال می‌کنیم، گفت: در صورت صلاحدید شرکت ملی نفت ایران آمادگی مذاکره با شرکت توتال فرانسه در تهران را داریم.