وزیر نفت در حاشیه پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت با اعلام اینکه ظرفیت تولید نفت کشور در سال 93 به 4 میلیون بشکه می‌رسد، در مورد میزان تولید کنونی نفت ایران گفت: روزانه حدود 3 میلیون و 700 هزار بشکه ظرفیت تولید نفت داریم اما کمتر از این میزان تولید می‌کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، زنگنه درباره جایگاه ایران در اوپک اظهار کرد: از نظر تولید وضع ما خوب نیست و نمی‌توان به آن اتکا کرد؛ البته این وضع گذرا است و ان‌شاءالله به سرعت از این وضع عبور می‌کنیم. وی با اشاره بر پیشی گرفتن تولید نفت عراق از ایران، اظهار کرد: طرح‌های اصلی که مربوط به میادین مشترک ایران است در چند سال آینده به مرور وارد مدار تولید می‌شود.
زنگنه افزود: امیدواریم تا پایان سال ۹۳، ۱۰۰میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی به ظرفیت تولید افزوده شود. وزیر نفت با اشاره به اینکه هیچ طرحی برای سال آینده آماده بهره‌برداری نیست، تصریح کرد: باید طرح‌های جدید در پتروشیمی و پالایش شروع شود.
همین منظور باید حدود 100 میلیارد دلار سرمایه جدید برای پتروشیمی و 10 میلیارد دلار برای توسعه میادین مشترک اختصاص دهیم. زنگنه با بیان اینکه مدیریت مناسبی در اجرای پروژه‌ها در چند سال گذشته اعمال نشد، گفت: باید در حوزه مدیریت پروژه‌ها به توسعه و استفاده فناوری‌های نوین به‌منظور پیشبرد اهداف صنعت نفت توجه کرد. وی گفت: در چند سال گذشته با وجود صرف هزینه‌های کلان ده‌ها میلیارد دلاری در این صنعت، متاسفانه هیچ دستاوردی برای این صنعت حاصل نشد.