گروه‌نفت و پتروشیمی- دیروز در بازارهای جهانی قیمت نفت با کاهش یک دلار و 3 سنتی نسبت به روز پیش از آن مواجه شد؛ به طوری که نفت آمریکا به 103 دلار و 27 سنت رسید.
این در حالی است که نفت برنت با کاهش کمتری مواجه شد و با ۵۷ سنت کاهش به ۱۰۹ دلار و ۳۸ سنت رسید. کاهش بهای نفت در پی گزارش کاهش رشد اقتصادی سالانه چین به ۴/۷درصد و پیش‌بینی‌ها در مورد افزایش ذخایر نفت خام آمریکا رخ داد. این در حالی است که نگرانی‌ها از بی‌ثمر بودن توافق منعقده بین غرب و روسیه در جهت کاهش تنش‌ها در اوکراین، از کاهش بیشتر بهای نفت جلوگیری کرد و باعث شد بهای آن از میانگین ۹ ماهه آن فاصله چندانی نگیرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات آمریکایی و اروپایی روسیه را مسوول‌ اوضاع کنونی اوکراین می‌دانند و تهدید کرده‌اند که اگر جدایی طلبان طرفدار روسیه، ساختمان‌های دولتی‌ تصرف شده در شرق اوکراین را تخلیه نکنند، تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو به اجرا خواهند گذاشت. هرچند منطقه‌ای که این بحران در آن واقع شده است، اهمیت چندانی در عرضه جهانی نفت ندارد، اما سرمایه‌گذاران نگرانند که این بحران موجب تشدید تنش‌ها بین روسیه و غرب شود. آمریکا هفته گذشته در ژنو توافقی را با مسکو، کیف و اتحادیه اروپا به امضا رساند که هدف آن کاهش دادن تنش‌ها در شدیدترین رویارویی بین روسیه و غرب پس از پایان جنگ سرد بود. اما اکنون هر دو طرف یکدیگر را به نقض این توافق متهم می‌کنند و جدایی طلبان طرفدار مسکو حاضر به عمل به تعهد خود برای تخلیه ساختمان‌های دولتی تصرف کرده در شرق اوکراین نیستند.تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «بازار درحال از دست دادن اندکی از شتاب رو به رشد خود است، اما به طور کلی، الگوی رو به جلوی خود را حفظ کرده است.» فعالان بازار نفت همچنین در انتظار انتشار جدیدترین آمارها از میزان ذخایر نفت خام آمریکا هستند تا ارزیابی بهتری از چشم‌انداز تقاضا برای نفت در آمریکا داشته باشند.