شانا: مقدمات تدوین وندورلیست مشترک با هدف شناسایی و حمایت از سازندگان توانمند داخلی در صنعت نفت کلید خورد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دیروز در آخرین روز از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دیدار با اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: خوشبختانه هم‌اکنون مقدمات لازم برای ایجاد وندورلیست واحد در صنعت نفت انجام شده است و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسیم. رکن‌الدین جوادی بر اصلاح فرآیند قراردادها، مناقصه‌ها و نحوه هدایت عمومی کارها در مجموعه صنعت نفت تاکید و تصریح کرد: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از طریق شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران و معاونت امور مهندسی وزارت نفت با این صنعت باید در تعامل باشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اهمیت مهندسی ساخت به عنوان یکی از مباحث مهم در بخش ساخت داخل گفت: بسیاری از تجهیزات ساخت داخل در مقایسه با نمونه خارجی آن بهتر هستند، اما متاسفانه نحوه ارائه‌ این محصولات به گونه‌ای است که جذابیت کالاهای خارجی را ندارند.

وی با بیان اینکه رشد صنعت ساخت داخل را نمی‌توان نادیده گرفت، تاکید کرد: ضروری است در فرآیندها و نحوه ارائه محصولات ساخت داخل دقت بیشتری شود، زیرا ارائه بد محصولات مانع از توسعه ساخت داخل خواهد شد.