سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی در وزارت نفت برنامه‌ریزی شده و امسال یکی از وظایف کمیسیون انرژی مجلس، حمایت و نظارت بر اجرای این سیاست‌‌ها در صنعت نفت است. جلیل جعفری‌بنه‌خلخال، دبیر کمیسیون انرژی در گفت‌وگو‌ با «شانا» اعلام کرد: امسال بسیار مایل هستم ۶ محوری که وزیر نفت در‌خصوص اقتصاد مقاومتی برشمرده در کمیسیون انرژی تبیین شود.

وی با اشاره به گزارش وزیر نفت در صحن مجلس در‌خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: آقای زنگنه برای آنکه سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی در بخش نفت و گاز را عملیاتی کند سیاست‌‌های مرتبط با این بخش را از ابلاغیه استخراج کرده و برای هر محور برنامه‌ریزی کرده است.

دبیر کمیسیون انرژی افزود: اگر بتوانیم در این حوزه به وزارت نفت کمک کنیم و البته نظارت هم داشته باشیم کمک خوبی برای توسعه پایدار کشور خواهد بود.

این عضو کمیسیون انرژی در‌خصوص دستور کار بررسی میزان آلایندگی سوخت مصرفی ناوگان حمل‌و‌نقل کشور تصریح کرد: اعضای کمیسیون دو هدف از بررسی میزان آلایندگی سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها داشتند؛ اولین هدف حقیقت آلایندگی این فرآورده بود که آن‌طور که گفته شد این سوخت آلاینده است. افزون بر این، قیمت تمام‌شده تولید آن نسبت به واردات هر تن بنزین بود که از خارج گران‌تر است.