گروه نفت و پتروشیمی: معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش از برآورد روزانه ۱۰ میلیون لیتر واردات بنزین تا پایان امسال خبر داد. پیش از این قمصری از کاهش قابل ملاحظه واردات بنزین طی ماه خرداد خبر داده و علت آن را اطمینان از کیفیت بنزین وارداتی اعلام کرده بود. دیروز شاهرخ خسروانی با اعلام خبر واردات ۱۰ میلیون لیتر بنزین گفت: بر اساس تقاضای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از اواسط تیرماه امسال کمبود بنزین مورد نیاز کشور بر اساس استاندارد یورو ۴ وارد خواهد شد. شاهرخ خسروانی افزود: این مقدار بنزین وارداتی بر اساس میزان تولید و مصرف در کشور، ذخایر و فصول سال ممکن است تغییر کند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش شرکت ملی پالایش و پخش این است که با مدیریت مصرف و اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های پالایشی هرچه زودتر به واردات بنزین پایان دهد.

ظرفیت پالایش نفت کشور به روزانه ۳ میلیون بشکه افزایش می‌یابد

در عین حال وی اعلام کرد: ظرفیت پالایش نفت کشور تا پایان سال ۱۳۹۷ به حدود ۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور به «شانا» گفت: ظرفیت‌سازی برای پالایش روزانه ۳ میلیون بشکه نفت یکی از برنامه‌های مهم این شرکت در آینده است.

شاهرخ خسروانی با بیان اینکه این ظرفیت‌سازی با چشم‌انداز صادرات محصولات انجام می‌شود، افزود: علاوه بر تامین نیازهای کشور، مازاد محصولات نیز به بازارهای دنیا صادر خواهد شد.