نفت و پتروشیمی: مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان اینکه طرح سوآپ نفت (معاوضه) مورد توجه وزارت نفت و تمامی مسوولان ذی‌ربط شده است، گفت: عملیاتی شدن طرح سوآپ نفت در نکا عامل توسعه و تحکیم روابط با کشورهای همسایه است. عباسعلی جعفری‌نسب در نشست بررسی مشکلات منطقه شمال در ساری با تاکید بر این نکته که تمامی مسوولان ارشد وزارت نفت پیگیر عملیاتی شدن اجرای طرح سوآپ نفت هستند، گفت: به دلایل مختلف در گذشته ارتباط سوآپ در نکا قطع شد که لازم است آن را به نحو مقتضی جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در دنیای اقتصاد و بازار نفت، حفظ مشتری بسیار مهم است، ادامه داد: به دلیل اهمیت این بازار، مشتری‌ها با مد نظر داشتن مزایا و منافع خود نسبت به انتخاب راه‌های صدور و انتقال نفت خام اقدام می‌کنند.

مدیر‌عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تصریح کرد: برای بازگرداندن مشتریان و ایجاد شرایط لازم برای اجرای طرح سوآپ نفت در نکا مسوولان ارشد صنعت نفت در حال پیگیری هستند. وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن این طرح برای کشور منافع زیادی دارد، خاطر نشان کرد: همکاری مشترک در صنعت نفت علاوه بر منافع اقتصادی، عامل توسعه و تحکیم روابط بین‌المللی خواهد شد.

وی بر اهمیت بازسازی ناوگان سنگین در تداوم عملیات بهره‌برداری و نگهداری تعمیرات در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تاکید و اظهار کرد: با وجود محدودیت اعتبارات و امکانات در‌صدد نوسازی ناوگان ماشین‌آلات سنگین در شرکت هستیم.