میانگین مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ٢٣ آبان‌ماه امسال، در محدوده ٦٧ میلیون لیتر ثابت ماند. به گزارش «شانا»، در بازه زمانی هفدهم تا بیست و سوم آبان‌ماه امسال، مصرف بنزین کل کشور ٤٧٢ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر بود که در مقایسه با هفته پیش از آن (٤٦٨,٦ میلیون لیتر) تنها ٤ میلیون لیتر کاهش داشت.
بیشترین مصرف این فرآورده نفتی با ٧١,٨ میلیون لیتر به روز پنج‌شنبه (٢٢ آبان‌ماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ۲/۶۱ میلیون لیتر به روز جمعه (٢٣ آبان‌ماه) مربوط می‌شود.
بر پایه این گزارش، از مجموع بنزین مصرفی در بازه زمانی یاد‌شده ٢٠,٧ میلیون لیتر بنزین سوپر بود که از میانگین مصرف نزدیک به 2 میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر این فرآورده حکایت دارد.

سقوط قیمت بنزین در بازارهای جهانی

همپا با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی نیز روندی کاهشی را در پی داشته است، به طوری که قیمت هر لیتر بنزین به کمتر از دو هزار تومان رسید. به گزارش خبرگزاری تسنیم، میانگین قیمت هر لیتر بنزین در دو بازار خلیج فارس و سنگاپور در ۲۱ آبان‌ماه (۱۲ نوامبر)، هزار و ۹۴۵ تومان بود که نسبت به قیمت هر لیتر بنزین در تابستان امسال - ۲۵۰۰ تومان- کاهشی ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.
بر‌اساس بولتن منتشر شده توسط امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، میانگین قیمت فروش هر تن بنزین در بازار خلیج‌فارس حدود 800 دلار بود؛ یعنی هر لیتر بنزین بر اساس ارز آزاد (3250 تومان)، حدود هزار و 920 تومان می‌شود.
به طور متوسط هر تن نفتا ۶۵۰ دلار، هر تن نفت‌گاز(گازوئیل) ۷۰۰ دلار، هر تن سوخت جت ۷۷۰ دلار و نفت‌کوره ۴۶۰ دلار در این بازار خرید و فروش شد. بررسی بازار خلیج فارس از کاهش قیمت کلیه فرآورده‌های نفتی در این منطقه حکایت می‌کند.
همچنین میانگین قیمت هر تن بنزین در بازار سنگاپور در این روز نیز 820 دلار، معادل هر لیتر هزار و 970 تومان بود. علاوه بر این، میانگین قیمت هر تن گازوئیل، سوخت جت، نفتا و نفت‌کوره در این بازار به ترتیب حدود 720، 800، 670 و 470 دلار بود. در این بازار قیمت کلیه فرآورده‌های نفتی به جز سوخت جت - که قیمت آن ثابت مانده است- کاهش یافت.