مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به مزایای تک نرخی شدن ارز در صنعت پتروشیمی گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود به‌زودی قیمت ارز در این صنعت تک‌نرخی شود.به گزارش «شانا»، عباس شعری‌مقدم صبح دیروز (دوشنبه ٢٤ فروردین‌ماه) در سیزدهمین نشست مشترک مدیران صنعت پتروشیمی و مدیران بورس کالا با اشاره به مزایای تک‌نرخی شدن ارز در مبادلات خرد و کلان صنعت پتروشیمی اظهار کرد: وجود دو نرخ برای ارز در این مبادلات مشکلات و موانع زیادی برای این صنعت ایجاد کرده است. وی افزود: به‌عنوان مثال هم‌اکنون برخی از مجتمع‌های پتروشیمی با توجه به امکان صادرات محصولات خود با نرخ آزاد تمایلی برای فروش میان‌مجتمعی و داخلی با نرخ ارز مبادله‌ای ندارند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه بورس کالا باید یکی از مبادی عرضه محصولات پتروشیمی در کشور باشد، گفت: هم‌اکنون با توجه به نبود زیرساخت‌های قانونی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در بخش‌های میانی و پایین‌دستی امکان خرید و فروش به‌صورت بلند‌مدت را ندارند، از این رو این بخش‌های صنعت پتروشیمی نمی‌توانند تحلیل و چشم‌انداز مناسبی از تجارت خود داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه امضای‌ قرار‌دادهای بلند‌مدت و مشخص بودن نرخ خوراک پتروشیمی در بورس کالا می‌تواند کمک خوبی به صنایع پایین دستی به شمار آید، گفت: امروزه بورس کالا پاسخگوی محصولات پتروشیمی نیست.