تعمیرات اساسی در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پایان یافته است و این شرکت برای تولید حداکثری گاز در ماه‌های سرد سال مطابق برنامه تکلیفی آمادگی دارد. مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در گفت‌وگو با «شانا» از پایان فعالیت‌های تعمیراتی در شرکت‌های زیرمجموعه شامل شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، نفت و گاز شرق و نفت و گاز غرب خبر داد و گفت: مجموعه نفت مناطق مرکزی ایران، مقدمات لازم را برای افزایش تولید در ماه‌های سرد سال فراهم کرده است و تولید مطابق با برنامه تکلیفی انجام می‌شود.

سلبعلی کریمی تصریح کرد: همچنین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در نیمه نخست امسال، فراتر از برنامه تکلیفی تولید داشته است. وی با اشاره به آماده شدن بسته‌های سرمایه‌گذاری شرکت نفت مناطق مرکزی، ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های توسعه‌ای این شرکت تقویت شود. محمدرضا مهدی پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق نیز در جلسه پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های این شرکت از آماده بودن مقدمات افزایش تولید گاز خبر داد و برای تولید روزانه ٦٤ میلیون مترمکعب گاز مطابق برنامه تکلیفی اعلام آمادگی کرد. مهدی‌پور مجموع تولید گاز و میعانات گازی این شرکت را در نیمه نخست امسال، ۶ میلیارد و ٩٣١ میلیون مترمکعب گاز از ٥٦ حلقه چاه عنوان کرد و افزود: در این مدت، ٨٣٢ مورد عملیات روی چاه‌های منطقه خانگیران انجام شد که شامل مواردی همچون اسیدکاری، عملیات با لوله مغزی سیار، مشبک کاری، تزریق دوره‌ای مواد ضدخورندگی، تعویض و نصب شیر ایمنی درون چاهی، آزمایش ممیزی فشار ساکن، نصب جایگزین شیر ایمنی درون چاهی و آزمایش تعیین میزان نمک در آب می‌شود.

پیش از این نیز غلامحسین منتظری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از هدفگذاری این شرکت برای تولید روزانه ٢٢١ میلیون مترمکعب گاز در ماه‌های سرد سال خبر داده و اعلام کرده بود: کارکنان این شرکت همه تلاش خود را برای تامین سوخت زمستانی امسال انجام می‌دهند. به گفته منتظری، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ١٠١ درصد از برنامه تولید تکلیفی شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در نیمه نخست امسال تحقق یافته است. شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یکی از پنج شرکت عمده تولیدی شرکت ملی نفت ایران است که از سال ١٣٧٧ فعالیت اجرایی آن آغاز شده است و بخش عظیمی از گاز مصرفی کشور را تولید می‌کند.