قائم‌مقام شرکت ملی حفاری گفت: درصورت رسیدن رشته‌های تکمیلی و موافقت کارفرما، دو دکل دیگر به دکل‌های فعلی، برای تسریع در حفاری آزادگان جنوبی اضافه می‌شود.

محمدرضا تاکایدی در گفت‌وگو با «شانا» درباره وضع حفاری طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی افزود: براساس قرارداد، حفاری ٤٠ حلقه چاه در بازه زمانی ٢٤ ماه به شرکت ملی حفاری واگذار شده است. وی با اشاره به پایان حفاری ٢٢ حلقه چاه در آزادگان جنوبی تصریح کرد:‌ در حال حاضر منتظر رسیدن رشته‌های تکمیلی برای تکمیل چاه‌ها هستیم. قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا سه ماه آینده ١٠ رشته تکمیلی را دریافت کرده و به تکمیل چاه‌ها اقدام کنیم.


تاکایدی افزود: در حال حاضر هشت دکل در آزادگان جنوبی فعال هستند؛ اما اگر رشته‌های تکمیلی به‌موقع برسند برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و در صورت موافقت کارفرما، دو دکل دیگر برای حفاری در آزادگان جنوبی اضافه کرده و با ١٠ دکل به حفاری خواهیم پرداخت. به دنبال برکناری شرکت چینی CNPCI از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) حفاری ٤٠ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی به شرکت ملی حفاری، ٤٠ حلقه به شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب و ٢٠ حلقه به بخش خصوصی داخلی واگذار شد. حفاری در میدان آزادگان جنوبی به‌صورت کلید در دست اجرا و مراحل طراحی، مدیریت، تامین کالا و مواد و خدمات فنی و جانبی تخصصی از سوی ملی حفاری ارائه می‌شود.