تولیدکنندگان نفت روسیه هیچ برنامه‌ای برای کاهش تولید خود در سال آینده باوجود کاهش قیمت‌ها و خروج از بازارهای نفت غرب ندارند.

به گزارش «ایسنا» به نقل از نشریه فوربس، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای کاهش میزان تولید نفت خود نداریم. نوواک خاطرنشان کرد: مجموع تولید نفت روسیه در سال آینده دستکم 525 میلیون تن یا حدود سه میلیارد و 800 میلیون بشکه خواهد بود. بر اساس اسناد بودجه فدرال روسیه که در ماه اکتبر منتشر شد، انتظار می‌رود میزان تولید نفت این کشور در سال جاری 8/ 0 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده و به حدود 531 میلیون تن برسد که قدری از پیش‌بینی نواک برای سال 2016 بالاتر است.


روسیه در سال ۲۰۱۰ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون بشکه نفت تولید کرد. این کشور یک تولید‌کننده بزرگ گاز طبیعی بوده و به‌طور تدریجی مقدار تولید خود را طی پنج سال گذشته افزایش داده است. فاتح بیرول، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اوایل هفته گذشته اعلام کرد که با وجود شرایط کنونی روسیه یکی از بازیگران کلیدی در بازار نفت باقی خواهد ماند.


بهای نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر 43 دلار در هر بشکه است که هفت دلار پایین‌تر از قیمت پیش‌بینی شده در پیش‌نویس بودجه روسیه برای سال 2016 است. قیمت نفت در بازار در سال 2016 کمتر از 50 دلار پیش‌بینی شده است. روسیه مجبور شده بودجه فدرال خود را برای سال جاری به دلیل اشباع بازار جهانی نفت اصلاح کند. بودجه اصلی روسیه با متوسط قیمت 80 دلار در هر بشکه برای سال جاری بسته شده بود. پارلمان این کشور برای نیمه دوم سال بودجه را بر اساس نفت 60 دلاری تنظیم کرد.