سی‌ان‌جی و رشد این صنعت، ضریب امنیت ملی کشور را افزایش داده است. به گزارش «شانا» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نمایشگاه و همایش ملی صنعت سی‌ان‌جی با مهم شمردن جایگاه این صنعت و تاثیرات بسزای آن گفت: این صنعت نوپا به همت فعالان این عرصه در یک دهه گذشته رشد و آثار مثبت متعددی ایجاد کرده است. سید‌ناصر سجادی گفت: ایجاد اشتغال، کاهش واردات بنزین، افزایش امنیت عرضه سوخت همچنین سالم‌سازی محیط زیست از جمله آثار ارزشمند این صنعت در کشور است.

وی با تاکید بر نقش مهم سی‌ان‌جی در جلوگیری از رشد بی‌رویه مصرف بنزین گفت: مصرف بنزین در سال ٦٨ (سال‌های پس از جنگ و سازندگی کشور) ٢١ میلیون لیتر بود که در سال ٨٠ (١٢ سال بعد) به ٤٦ میلیون لیتر در روز و در سال ٨٥ نیز این میزان به ٧٤ میلیون لیتر در روز رسید. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اگر صنعت سی‌ان‌جی و در کنار آن نظام سهمیه‌بندی اعمال نمی‌شد پیش‌بینی می‌شد مصرف بنزین در سال ٩٣ به بیش از ١٦٠ میلیون لیتر در روز برسد.

سجادی با بیان اینکه ٤٠ درصد از مصرف ٧٤ میلیون لیتری بنزین در سال ٨٥ به واردات آن اختصاص داشت، تصریح کرد: اگر سی‌ان‌جی و نظام سهمیه‌بندی نبود به یقین واردات بنزین به کشور نیز رشد فزاینده‌ای داشت. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون روزانه ٢٠ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی از طریق نزدیک به ۲هزار و ٣٠٠ جایگاه در کشور توزیع می‌شود و سهم این سوخت پاک در حوزه حمل‌ونقل‌ ٢٢ درصد است.

سجادی اظهار کرد: برای رشد و رونق بیش از پیش صنعت سی‌ان‌جی باید به مواردی از جمله ارتقای سهم ایمنی جایگاه‌ها، تغییر فضای کسب‌و‌کار و عرضه آن، قیمت‌گذاری و همچنین ایجاد بندهای معتبر و توسعه ناوگان حمل‌ونقل‌ توجه ویژه‌ای شود. وی گفت: به منظور دستیابی به این اهداف و ترغیب مردم به استفاده از سی‌ان‌جی همچنین سازندگان و متولیان ساخت جهت توسعه این صنعت، راهکارهایی پیش‌بینی شده و در هر یک از موارد گام‌هایی نیز برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ایمنی جایگاه‌ها از دیگر موارد مهمی است که مردم را برای استفاده از این سوخت پاک ترغیب خواهد کرد. سجادی تصریح کرد: در این بخش نیز همگام با بخش‌های دیگر گام‌هایی از جمله شناسایی ممیزی شرکت‌های بازرسی، برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح تخصصی کارکنان شرکت‌های بازرسی برداشته شده تا ضریب اطمینان خاطر بیشتری در جایگاه‌های سوخت برای مردم ایجاد شود. وی تاکید کرد: برای رشد صنعت سی‌ان‌جی همه بخش‌ها (دولتی و خصوصی) باید در کنار یکدیگر عمل کنند.