به گزارش بازار، مدیرعامل توانیر در نشست مشترک مدیران عامل شرکت‌‌های نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع با بیان مطلب فوق با اشاره به ارزش بالای تجهیزات نصب شده در شبکه انتقال و فوق توزیع، از شرکت‌‌های نگهداری و تعمیرات به عنوان صف مقدم حوزه بهره‌‌برداری نام برد.

آرش کردی همچنین به سختی‌‌ها و ویژگی‌‌های کار در این حوزه کار اشاره کرد و با تاکید بر انحصاری بودن بخش‌هایی از فعالیت‌‌های نگهداری و تعمیرات که بنا به الزام در محیط برق‌دار و تنوع تجهیزات در حال انجام است، لزوم پذیرش حساسیت‌‌ها و تخصصی بودن صنعت برق مانند سایر بخش‌های حیاتی و مهم در کشور مانند صنعت نفت و برق را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل توانیر همچنین یادآور شد: توانمندسازی شرکت‌‌های نگهداری و تعمیرات با دو هدف کاهش هزینه‌های ناشی از فالت‌‌ها و حوادث شبکه و جبران صدمات ناشی از عدم توسعه و نوسازی شبکه متناسب با رشد مصرف و همچنین هوشمند‌سازی قراردادهای نگهداری و تعمیرات متناسب با اولویت‌های روز در حوزه تجهیزات و محل انجام فرآیندهای نت باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه معاون هماهنگی انتقال توانیر بر لزوم ارائه طریق و حل مشکلات این حوزه از قبیل انجام اصلاح و بهینه‌سازی به موقع تجهیزات، جلوگیری از برون‌رفت نیروی انسانی، نظارت دقیق بر عملی شدن آیین‌‌نامه ایمنی در صنعت برق، به‌روزرسانی تجهیزات و ناوگان شرکت‌‌های نگهداری و تعمیرات، استفاده از تجهیزات نوین نظیر پهپاد جهت بازرسی‌‌ها و شرایط بحران تاکید کرد.

همچنین محمد ‌الله‌داد به لزوم استفاده از درس‌آموخته‌ها و تجارب فنی کسب شده توسط دیگر شرکت‌‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی فنی قابل استفاده برای تمامی شرکت‌‌ها تاکید کرد.

در پایان جلسه مدیران عامل شرکت‌‌های فعال در زمینه نگهداری و تعمیرات ضمن تشکر از تلاش‌‌های صورت گرفته در این حوزه به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌‌های مربوطه پرداختند.