اسمارت وایرز تکنولوژی ارائه‌دهنده فناوری اسمارت ولو، به عنوان یک شرکت فناوری شبکه فعالیت می‌کند. این شرکت از سخت‌‌‌افزار و نرم‌‌‌افزار الکترونیک قدرت برای افزایش و بهینه‌‌‌سازی ظرفیت شبکه در پاسخگویی به تقاضاها و فرصت‌‌‌های انتقال انرژی استفاده می‌کند. همچنین اسمارت وایرز پیشروترین ارائه‌‌‌دهنده فناوری و خدمات شبکه در جهان است. این شرکت که مقر آن در پارک تحقیقاتی Triangle، کارولینای شمالی واقع شده، دارای نیروی کار جهانی متشکل از متخصصان پیشرو در صنعت برق است که در چهار قاره پراکنده شده‌‌‌اند و مدعی است که راه را برای اطمینان از انرژی در مقیاس جهانی هموار می‌کند.

افزایش تقاضا برای برق پاک، قابل اعتماد و مقرون به صرفه، بر شبکه کنونی بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی فشار وارد می‌کند. این چالش با حرکت منطقه به سمت کاهش وابستگی به سوخت‌‌‌های فسیلی با توسعه پروژه‌‌‌های انرژی تجدیدپذیر در مکان‌‌‌های جدید، برای جایگزینی تولید نیروگاه‌‌‌های موجود تشدید می‌شود. این فشار منجر به تغییرات عظیمی‌‌‌ در الگوهای جریان برق در سراسر شبکه می‌شود و گلوگاه‌‌‌هایی ایجاد می‌کند که می‌تواند جریان برق را حتی در صورت وجود ظرفیت اضافی محدود کند.

در یک مورد، اضافه بار در چند مدار انتقال برای محدود کردن جریان برق در سطح ملی و در سراسر شبکه‌‌‌های برق به هم پیوسته شش کشور در آمریکای مرکزی (SIEPAC) پیش‌بینی شد. چند گزینه تقویت شبکه در نظر گرفته شد، اما در نهایت فناوری کنترل جریان برق مدولار SmartValve به عنوان راه‌‌‌حل بهینه انتخاب شد، زیرا می‌تواند به سرعت و مقرون به صرفه بار اضافی را برای باز کردن ظرفیت در شبکه موجود و تقویت امنیت تامین برطرف کند. پروژه SIEPAC از سال ۱۹۸۷ مورد بحث قرار گرفت. خطوط انتقال جدید ساخته شده ۳۷ میلیون مصرف‌کننده را در پاناما، کاستاریکا، هندوراس، نیکاراگوئه، السالوادور و گواتمالا به هم متصل می‌کند و هنوز هم در مورد مزایا و اثرات غیرمستقیم زیست محیطی پروژه اختلاف‌نظر وجود دارد.

جسیکا جویس، مدیر ارشد بازرگانی اسمارت وایرز در این خصوص اظهار کرد: ما خوشحالیم که آغاز این پروژه جدید هیجان‌انگیز را در آمریکای مرکزی اعلام می‌‌‌کنیم که انتقال جریان برق بیشتری را در سراسر منطقه ممکن می‌کند. این پروژه مبتنی بر شتاب جهانی قوی شرکت‌های برق با استفاده از کنترل جریان توان مدولار است تا بیشترین بهره را از سیستم‌های انتقال خود ببرند و در نهایت شبکه‌‌‌هایشان را متحول کنند. شرکت اسمارت وایرز همچنین مسیر را برای سیستم‌های FACTS متصل به سری با ارائه یک فناوری مدولار، دیجیتال و آینده‌نگر هموار می‌کند. سیستم انتقال جریان متناوب انعطاف‌‌‌پذیر (FACTS) سیستمی ‌‌‌متشکل از تجهیزات استاتیکی است که برای انتقال جریان متناوب (AC) انرژی الکتریکی استفاده می‌شود و هدف از آن افزایش قابلیت کنترل و افزایش قابلیت انتقال توان شبکه است.

شبکه‌‌‌های هوشمند شبکه‌‌‌های برقی هستند که از فناوری‌‌‌های دیجیتال، حسگرها و نرم‌‌‌افزار برای مطابقت بهتر با عرضه و تقاضای برق در زمان واقعی و در عین حال به حداقل رساندن هزینه‌‌‌ها و حفظ پایداری و قابلیت اطمینان شبکه استفاده می‌کنند. این فناوری در حال حاضر توسط اپراتورهای سیستم در سراسر جهان - از جمله استرالیا، اروپا، ایالات متحده و کلمبیا - استفاده می‌شود، اما این پروژه اولین استقرار FACTS متصل به سری را در آمریکای مرکزی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد شد.

جویس در ادامه خاطرنشان کرد: ما با کمک فناوری‌‌‌هایی از قبیل اسمارت ولو به سرعت گلوگاه‌‌‌ها و مشکلات شبکه را حل می‌‌‌کنیم تا ظرفیت اضافی در شبکه ایجاد کنیم. همچنین در مورد سیاست‌‌‌ها، طراحی بازار و راه‌حل‌‌‌های حیاتی برای ایجاد شبکه دیجیتال، مشاوره ارائه می‌‌‌دهیم. ما با همکاری با مشتریان، شرکای صنعتی، سیاستگذاران و نهادهای تنظیم‌‌‌کننده، شبکه را به یک پلتفرم دیجیتال، ایمن و در دسترس تبدیل می‌‌‌کنیم که قادر به ارائه انتشار صفر خالص، مدل‌‌‌های کسب‌و‌کار جدید و رونق مشاغل صنعت برق است. شبکه‌‌‌های توزیع برق، محل تلاقی مشترکان صنعت برق هستند و اشکالات سیستم توزیع در این صنعت، از دید مصرف‌کنندگان، مشکل اساسی صنعت برق قلمداد می‌شود. توسعه روز‌افزون، عدم‌پیش‌بینی صحیح این روند و عقب‌ماندگی تکنولوژی، همواره مشکلاتی را در سیستم توزیع انرژی الکتریکی به همراه داشته است.