برخی از آنها ممکن است بسیار بزرگ باشند، اما می‌توانند بسیار کوچک نیز باشند و از جریان آب در تاسیسات آب شهری یا خندق‌‌‌های آبیاری بهره ببرند. آنها حتی می‌توانند «بدون سد» و دارای انشعابات روانی باشند که بخشی از جریان را قبل از اینکه آب دوباره به رودخانه اصلی بپیوندد از مسیر نیروگاه عبور می‌‌‌دهد. هر روشی که باشد، ایجاد نیروگاه آبی بسیار ساده‌‌‌تر و گسترده‌‌‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌‌‌کنند.

در واقع، همه ایالت‌‌‌ها در آمریکا به جز دو ایالت (دلاور و می‌‌‌سی‌سی‌پی) از انرژی آبی برای برق استفاده می‌‌‌کنند، برخی بیشتر از بقیه. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۶‌درصد از برق ایالت واشنگتن از نیروگاه‌‌‌های آبی تامین می‌‌‌شد. در مطالعه‌‌‌ای که توسط آزمایشگاه ملی انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر در مورد انعطاف‌‌‌پذیری نیروگاه‌‌‌های آبی در این کشور انجام شد، تحلیل‌‌‌های اولیه نشان داد که ظرفیت ثابت مرتبط با انعطاف‌‌‌پذیری نیروگاه‌‌‌های آبی ایالات متحده بیش از ۲۴ گیگاوات تخمین زده می‌شود.علاوه بر این، از نظر ادغام برق بادی و خورشیدی، انعطاف‌‌‌پذیری ارائه شده در تاسیسات برق آبی موجود در ایالات متحده می‌تواند تا سال ۲۰۳۵ به ۱۳۷ گیگاوات انرژی جدید حاصل از نیروگاه‌‌‌های بادی و خورشیدی آنلاین کمک کند.

بر اساس پیش‌بینی‌‌‌های چشم‌‌‌انداز کوتاه‌‌‌مدت انرژی (STEO) انتظار می‌‌‌رود که در سال‌جاری تولید هیدروپاور ایالات متحده ۶‌درصد افزایش یابد و ۲۵۰ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق در صنعت برق را به خود اختصاص دهد. همچنین ما انتظار داریم که انرژی آبی تقریبا در همه مناطق این کشور افزایش یابد که شامل افزایش قابل‌توجه در جنوب شرقی و شمال غرب و ناحیه کوه‌‌‌های راکی می‌شود. براساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود که در سایر مناطق ایالات‌متحده تولید انرژی آبی به میزان قابل‌توجه یا اندکی افزایش پیدا کنند یا تقریبا به همان اندازه باقی بمانند که می‌توان به نیویورک و کالیفرنیا اشاره کرد.

شمال غربی

در منطقه شمال غربی و اطراف رشته کوه‌‌‌های راکی بیشتر از هر منطقه دیگری از کشور انرژی آبی تولید می‌شود. میزان تولید هیدروپاور در این منطقه در سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۴۳‌درصد از کل تولید برق آبی ایالات متحده در این منطقه را به خود اختصاص داد. با این حال، تولید برق آبی در این منطقه در سال گذشته کمترین میزان از سال ۲۰۱۰ تاکنون بوده است. تامین آب، به‌ویژه در واشنگتن و اورگان، تحت‌تاثیر موج گرمای ماه مه قرار گرفت که به سرعت برف را ذوب کرد و عرضه آب را برای بقیه سال کاهش داد.

در ۴ آوریل، موسسه NWRFC آخرین پیش‌بینی خود را در خصوص میزان تامین آب برای شمال غربی اقیانوس آرام که بخشی از منطقه بزرگ‌تر مناطق شمال غربی و راکی است، منتشر کرد. این موسسه تامین آب نرمال تا بیش از حد معمول را در نواحی جنوبی این منطقه، در اطراف حوضه رودخانه Snake، و تامین آب نرمال تا کمتر از حد معمول در بخش شمالی منطقه توسط حوضه رودخانه کلمبیا را پیش‌بینی می‌‌‌کند. این گزارش می‌‌‌گوید امسال ۱۰۶ میلیارد کیلووات ساعت برق آبی در شمال غرب و منطقه راکی تولید می‌شود که ۳‌درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ است. همچنین انتظار می‌‌‌رود که ۲۹‌درصد از تولید برق در شمال غرب و منطقه راکی در سال‌جاری را انرژی آبی تشکیل دهد و افزایش تولید از منابع انرژی آبی و تجدیدپذیرهای غیرآبی باعث کاهش تولید برق مبتنی بر گاز طبیعی و زغال‌‌‌سنگ شود.

جنوب شرقی

بزرگ‌ترین افزایش منطقه‌‌‌ای در تولید انرژی آبی در سال‌جاری مربوط به منطقه جنوب شرقی ایالات متحده است. این گزارش پیش‌بینی می‌‌‌کند تولید برق آبی در ناحیه جنوب شرقی این کشور امسال نسبت به سال گذشته ۴ میلیارد کیلووات ساعت افزایش یابد. این منطقه شامل آلاباما، تنسی و کارولینای شمالی است که مجموعا حدود ۱۰‌درصد از کل ظرفیت تولید برق آبی در ایالات‌متحده را تشکیل می‌‌‌دهند. انتظار می‌‌‌رود که برق‌آبی حدود ۵‌درصد از تولید برق در ناحیه جنوب شرقی آمریکا در سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص دهد. از طرف دیگر گاز طبیعی و انرژی هسته‌ای دو منبع بزرگ تولید برق در جنوب شرقی ایالات متحده هستند و انتظار داریم که تولید هر دو در سال ۲۰۲۴ افزایش پیدا کند. به طور خاص، تولید برق هسته‌‌‌ای پس از اینکه ژنراتور واحد ۴ وگتل در ایالت جورجیا شروع به ارائه برق به شبکه در سه‌ماه دوم ۲۰۲۴ کرد، افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که این افزایش در برق مبتنی بر گاز طبیعی، هسته‌‌‌ای و انرژی آبی، استفاده از زغال‌‌‌سنگ برای تولید برق در جنوب شرقی را کاهش دهد.

p26 copy

کالیفرنیا

منابع آب کالیفرنیا مستعد خشکسالی است. پس از یک سال بسیار مرطوب در سال گذشته، تولید سالانه برق آبی در این منطقه بیش از 80‌درصد افزایش یافت و از 17 میلیارد کیلووات ساعت در 2022 به 31 میلیارد کیلووات ساعت در 2023 رسید. ما انتظار داریم امسال سطوح برق آبی مشابهی در کالیفرنیا تولید شود. همچنین کارشناسان انتظار دارند که کالیفرنیا منبع آب تقریبا بالاتر از حد معمول داشته باشد. مخازن آب در کالیفرنیا نیز بیشتر از میانگین تاریخی خود در این زمان از سال هستند. علاوه بر این، توفان‌‌‌های برفی بین پایان ژانویه و پایان ماه مارس باعث افزایش برف در سراسر رشته کوه سیرا نوادا شد. انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر غیر‌آبی، عمدتا خورشیدی و بادی، مهم‌ترین مولفه تغییر در ترکیب تولید برق ایالت کالیفرنیا هستند. ما انتظار داریم که انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر غیر‌آبی کالیفرنیا در سال 2024 به میزان 5 میلیارد کیلووات ساعت افزایش یابد.

بقیه مناطق ایالات متحده

انتظار می‌‌‌رود که انرژی آبی تقریبا در بقیه مناطق نیز افزایش یابد که شامل افزایش قابل‌توجه در نیویورک و منطقه مرکزی(SPP) است. حدود 6‌درصد از ظرفیت تولید برق‌آبی ایالات‌متحده در نیویورک واقع شده است و ما انتظار داریم که تولید برق‌آبی این ایالت اندکی افزایش یابد و به 29 میلیارد کیلووات ساعت برسد. منطقه SPP شامل بسیاری از ایالت‌‌‌ها در شرق کوه‌‌‌های راکی است. در سال 2023، تولید برق آبی SPP به 11 میلیارد کیلووات ساعت کاهش یافت که کمترین میزان در حداقل یک دهه گذشته است. به گفته کارشناسان تولید انرژی آبی در منطقه SPP در سال 2024 به 14 میلیارد کیلووات ساعت افزایش خواهد یافت.