کسب و کارتان را آنلاین کنید و نگران تعطیلی های کرونا نباشید

 در این بین بسیاری از کسب و کار ها از این وضعیت نگران بودند. بسیاری از کسب و کار هایی که امکان فعالیت در شبکه آنلاین را داشتند فعالیت خود را در این بستر آغاز کردند تا از ضرر بیشتر کسب و کار خود جلو گیری کنند؛ البته امروزه بازاریابی دیجیتال را نمی توان فقط یک جایگزین در نظر گرفت زیرا در آینده نه چندان دور این کسب و کار های اینترنتی هستند که سهم عمده بازار را در اختیار خواهند گرفت. اگر قصد راه اندازی یک بیزینس آنلاین دارید ولی از نحوه راه اندازی آن و چالش های این کار اطلاعات زیادی ندارید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

شبکه های اجتماعی یا وب سایت؟

این روز ها بسیاری از افرادی که قصد فعالیت در بستر اینترنت را دارند به این دو راهی بر می خورند که کدام یک می تواند برای کسب و کار آنها مناسب تر باشد. نقل و قول ها در مورد بازاریابی از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی زیاد است. عده ای می گویند طراحی سایت بهتر است و عده ای هم اعتقاد دارند شبکه های اجتماعی می تواند پولساز تر باشد. اما در اصل این دو کاملا از هم مجزا هستند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و همچینین می توانند در کنار هم پیش روند.

شبکه های اجتماعی برای برند سازی و شناساندن برند به افراد گزینه مناسبی است، زیرا در آنجا می توانید ارتباط صمیمانه تری با مخاطبین خود داشته باشید و تعامل بیشتری ایجاد کنید. در عوض شاید به مانند وبسایت برای فروش خوب نباشد، چون شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام بیشتر جنبه سرگرمی دارند تا بازاریابی و فروش در آنجا بیشتر به صورت احساسی می باشد. در این پلتفرم ها کسب و کار هایی می توانند موفق باشند که محصول آنها خاص و احساسی می باشد.

دلیل این موضوع این است که افراد معمولا خودشان به دنبال آن محصول نرفته اند و تبلیغ، عکس، ویدیو و... از آن محصول را در پیج یا کانالی دیده اند و برایشان جالب توجه بوده و سراغ آن رفته اند. اما کسب و کار هایی که محصول یا خدمات آنها فانتزی و احساسی نیست خیلی نمی توانند در این بستر درآمد کسب کنند؛ به عنوان مثال کسب و کاری هایی که در حوزه فروش کرکره برقی، یخچال صنعتی، درب ضد سرقت و... فعالیت می کنند بهترین گزینه برایشان بازاریابی از طریق سایت است و طراحی وب سایت به آنها توصیه می شود. کسب درآمد از سایت از نظر بسیاری پیچیده تر است و سوالات زیادی در این خصوص وجود دارد که در ادامه به شما این موضوع را نیز روشن خواهیم کرد.

کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد از سایت به چه شکل است؟

قبل از هر چیزی باید گفت که یک سایت به خودی خود نمی توانید برای شما سود دهی داشته باشد و شما پس از طراحی سایت باید یک روش برای بازاریابی مثل سئو، تبلیغات در گوگل ، تبلیغات کلیکی در سایت ها و... را بنا بر شکل کسب و کارتان انتخاب کنید امروزه یکی از محبوب ترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ سئو می باشد، این روش به این صورت است که شما یک کلمه کلیدی را انتخاب می کنید و فعالیت هایی را روی سایت انجام می دهید که یک یا چند صفحه از سایتتان با آن کلمه در نتایج بالای موتور جستجوی گوگل رتبه داشته باشند.

به عنوان مثال اگر کار شما فروش لپ تاپ است، ابتدا باید طراحی سایت فروشگاهی برای شما صورت گیرد و سپس برای فروش می توانید سایت خود را سئو کنید. مثلا میتوانید یک صفحه از سایتتان را با کلمه "خرید لپ تاپ" سئو کنید. و اگر بتوانید آن را به شکل درستی پیش ببرید کاربرانی که در گوگل "خرید لپ تاپ" را جستجو می کنند شما را می بینند و روی لینک وبسایت شما کلیک می کنند. بی شک هر قدر که رتبه شما بهتر باشد کلیک بیشتر و در نهایت فروش بیشتری خواهید داشت. تبلیغات در گوگل و تبلیغات کلیکی نیز از دیگر روش های پر کاربرد برای بازاریابی از سایت می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.