خواص درمانی انجیر خشک برای دیابت

این محصول به دلیل دارا بودن پتاسیم، غلظت خون را بهبود می بخشد، بسیاری از پزشکان برای افرادی که به غلظت خون دچار هستند خوردن انجیر خشک را توصیه می کنند. برای داشتن بدن سالم باید تغذیه ای سالم لازم است، با قرار دادن مقداری انجیر خشک در برنامه غذایی روزانه، سلامت خود و خانواده را تضمین کنید. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

در سایت آراد برندینگ تمام تلاش ما بر این بوده تا محصولی با کیفیت و همچنین مقرون بصرفه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. رضایت شما سروران هدف اصلی تیم ما می باشدبرای خرید و یا اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

خواص انجیر استهبان

انجیر خشک نسبت به شیرینی که دارد دارای کالری کمتری هست و برای لاغری توصیه می شود ولی به دلیل گلایسمی که دارد مصرف زیاد آن برای افرادی که دیابت دارند مفید نیست البته انجیر خشک درجه یک با وجود ویتامین ای که دارا است برای کنترل قند خون عالی می باشد. انجیر خشک دارای ویتامین های زیادی است از جمله، ویتامین های آویتامین کا ویتامینهای ب و حاوی مواد معدنی مفیدی مانند مس، روی ،پتاسیم و منیزیم می باشد.

 انجیر خشک سفید

بیشترین میزان صادرات انجیر خشک سفید در قالب کیفیت کیفیت aa و a و پرک به کشورهای خریدار به ویژه اروپا صادر می شود قیمت روز انجیر خشک در بازار ایران به دلیل خریدار های زیاد از نوسان قیمت زیادی برخوردار است. عمده انجیر خشک ایران مربوط به استان فارس و شهرستانهای شیراز، استهبان، نیریز و جهرم است که بیشترین تولیدات این مناطق به خارج از کشور صادر می شود، البته مقاصد اصلی آن کشورهای آسیای شرقی می باشد.

انجیر به دلیل فساد و خرابی سریعی که دارد خشک کردن آن مرسوم است. خشک کردن انجیر از قدمت ۶۰۰۰ سالهای برخوردار است و استفاده از آن در کنار میوه های خشک دیگه یا آجیل کاربرد دارد. خشک کردن انجیر به چند روش میتوان انجام داد، یک دستگاه خشک کردن میوه ،دوم فر و سوم با نور مستقیم خورشید خشک می شود.

خواص انجیر خشک در طب سنتی

یکی از قدیمی و لذیذ ترین میوه های دنیا انجیر خشک آردی است. که در طب سنتی بسیاری از خواص آن نام برده شده است. برای استفاده چهار فصل انجیر را خشک کنید تا در کل سال از فواید این میوه بتوان بهره برد.در کتاب های آسمانی قرآن و تورات از انجیر به دفعات یاد شده است.

جالب است بدانید انجیر خشک خواص بیشتری نسبت به انجیر تازه دارد. در طب سنتی از انجیر خشک برای درمان سرفه های متعدد و صرع استفاده می کنند که ابوعلی سینا هم در کتاب خود به آن اشاره نموده است. همچنین برای افزایش حافظه و تقویت مغز کاربرد دارد.

انجیر خشک دیابت

نه تنها انجیر خشک دیابت را درمان می کنند بلکه برگ های درخت انجیر هم به درمان دیابت کمک می کند. افرادی که به دیابت دچار هستند ۴ عدد برگ درخت انجیر را خشک کرده و مانند چای دم  کنید بعد از مدتی دمنوش شما آماده است نوش جان، همچنین می توانید برگ درخت اجیر را بعد از خشک کردن پودر کرده و به عنوان چاشنی در غذا ها استفاده کنید.

این میوه قدیمی و مشهور که در قران هم از آن نام برده شده است خواص معجزه آسایی برای کنترل قند خون دارد. انجیر خشک به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از فیبر به تنظیم گلوکز خون کمک می کند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که انجیر خشک سفید چقدر قند دارد؟ قند موجود در این میوه طبیعی است و برای بدن مضر نمی باشد.

توجه داشته باشید قند موجود در میوه ها با قند نی شکر متفاوت است و باعث افزایش ناگهانی قند خون نخواهد شد. انجیر خشک برای افرادی که به قند خون و یا دیابت دچار هستند بسیار مفید است و یک جایگزین بسیار عالی برای برای قند یا شکلات، هنگام خوردن چایی به شمار می آید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.