بر اساس همین طرح پیش زمینه‌ای سرمایه‌گذار نسبت به تضمین سرمایه خود اطمینان پیدا می‌کند، ما در این متن سعی می‌کنیم طرح توجیهی احداث باغ بادام را برای شما توضیح داده و از مزایای احداث باغ بادام، محاسبه میزان سرمایه مورد نیاز و میزان کسب درآمد آن اطلاعات کاملی ارائه دهیم.

آشنایی با طرح توجیهی برای احداث باغ مدرن و تجاری بادام

بطور معمول برای ارائه طرح توجیهی باغ بادام نوع کشت دیمی آن را در نظر می‌گیرند، در ابتدای این طرح هزینه های اولیه از جمله قیمت نهال بادام و قیمت نهاده‌ها را بطور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهند، سپس برداشت بادام و قیمت فروش آن را بر حسب سال تولید محاسبه کرده و در مرحله بعدی هزینه های صرف شده را از درآمد همان سال کسر و میزان سوددهی خالص باغ را مشخص می‌کنند.

البته طرح توجیهی باغ بادام را در واحد هکتار حساب می‌کنند، و موارد زیادی در تغییر ارقام آن سهیم هستند، بطور مثال شما با انتخاب نهال بادام تونو یا انتخاب نهال بادام مامایی  رقم کل طرح توجیهی تغییر پیدا می کند، چون انتخاب نهال بادام (نهال-بادام/bartarnahal.ir ) تاثیر مستقیمی بر روی هزینه نگهداری و میزان باردهی و سود حاصل از آن دارد، بنابراین در طرح توجیهی بادام همه‌چیز به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چرا  باغ بادام دیم را انتخاب کنیم؟

وقتی کارشناسان فروش نهال بادام برای کشاورزان پیشنهاد می‌دهند به احداث باغ بادام دیم بپردازند، همیشه با یک سوال مواجه می‌شوند «چرا باغ بادام دیم را انتخاب کنیم یا  چرا باغ بادام نسبت به باغستان‌‌های دیگر درآمد خیلی بالایی دارد؟» در واقع با ارائه طرح توجیهی تمامی سوالات مربوط به احداث باغ بادام به صورت کاملاً علمی و اقتصادی جواب داده می‌شود.

از نظر اقتصاددانان کشاورزی انواع نهال بادام دیم در فهرست پنج گیاه سودآور برای کشاورزان ایرانی قرار گرفته است، به شرطی که هنگام تاسیس مزرعه بادام باید به موارد زیر دقت فراوان شود:

  • تعیین محل احداث باغ بادام

  • برنامه ریزی برای مصرف آب کمتر

  • کاشت نهال بادام و احداث باغ تجاری و دیم بادام در اراضی شیب دار بهتر جوابگو است.

  • خرید نهال بادام اصلاح شده

هزینه‌های تاثیر گذار برای افزایش عمر اقتصادی باغ بادام

برای تهیه طرح توجیهی باید هزینه هایی که در طول سال جهت مراقبت و نگهداری از باغ بادام می شود را نیز به طور درگیر در نظر بگیرند از جمله این هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه مربوط به آبیاری در صورتی که بارش باران کمتر از میزان مقرر اتفاق بیفتد.

  • هزینه مربوط به کوددهی و تغذیه درخت بادام

  • هزینه مربوط به هرس درخت بادام، معمولاً برای هرس درخت بادام از افراد متخصص استفاده می‌کنند، چون تنوع نژادی این درخت بالا است و هر کدام اصول خاصی برای هرس دارند، به طور مثال هرس نهال بادام تونو کاملا متفاوت تر است نهال بادام مامایی است.

آیا با شرایط مناسب برای احداث باغ بادام دیم آشنا هستی؟

البته کاملا مشخص است که برای پرورش هر درخت و نهال شما احتیاج به شرایط مناسب جهت احداث باغ و آن را دارید اگر بهترین نهال بادام را خریداری کنید.

کاشت و پرورش گیاهان و درختان همواره مستلزم داشتن آب‌وهوای مناسب و همچنین مراقبت است، اگر شما هم قصد احداث یک باغ بادام را دارید اول باید مطمئن شوید منطقه شما از شرایط مناسبی برای رشد درختان بادام برخوردار است.

با اینکه امروزه نهال‌های اصلاح شده و پیوندی بادام مانند نهال بادام فرانیس و نهال بادام تونو در تمامی مناطق به راحتی کاشت و رشد می‌کنند، ولی بهتر است تابستان منطقه احداث باغستان بادام گرمای کافی داشته باشد، البته در این مورد به خصوص لازم است یادآوری کنیم طولانی بودن روز برای رشد بادام کافی نیست، بلکه میزان شدت نوردهی همچنین گرمای محیط برای رشد نهال بادام مورد نیاز است.

برای کاشت نهال دیم بهتر است اراضی شیب دار را انتخاب کنید که آب‌های سطحی به راحتی بتوانند در این اراضی جاری بشوند، در این حالت به هنگام جاری شدن آب‌ها از ارتفاعات به سمت پایین آبیاری درختان انجام می‌شود و دیگر نیاز به آبیاری کشاورز نخواهد بود.

پایه انتخابی نهال بادام در طرح توجیهی 

معمولا درخت بادام به دو صورت بذری و پیوندی تکثیر می‌شود، از نظر طراحان طرح توجیهی بهترین گزینه برای کشاورزان خرید نهال بادام پیوندی است، درست است قیمت آن گران‌تر خواهد بود و سرمایه بیشتری برای کشاورزی لازم است.

 ولی در این طرح خوبی توضیح می‌دهد کشاورز با خرید نهال پیوندی و اصلاح شده بادام میزان درآمد سالانه آن تا حد زیادی تغییر پیدا خواهد کرد، به طور کل ریسک استفاده از نهال بذری در باغات تجاری و به اندازه ‌ای زیاد است که هیچ کارشناس و متخصصی آن را توصیه نمی‌کند.

انواع نهال بادام در ایران

درخت بادام به دودسته درخت بادام شیرین و درخت بادام تلخ دسته بندی می شود، برای مصارف خوراکی از میوه درخت بادام شیرین که پوست کاغذی دارد استفاده می‌کنند، ولی برای موارد دارویی و آرایشی بهداشتی از درخت بادام تلخ استفاده می‌شود، میوه بادام تلخ حاوی ماده شیمیایی سمی به نام اسید بروس است، ما در زیر انواع نهال بادام پرفروش در کشور ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

نهال بادام سنگیمیوه بادام سنگی پوسته ضخیم و کلفتی دارد، بنابراین از این با میوه برای استفاده در آجیل و خشکبار مصرف نمی‌شود، بلکه از آن برای تولید پودر بادام همچنین خلال بادام بهره می‌برند، بومی کشور ایران بوده به صورت دیمی کاشت می‌شود، مقاومت بسیار بالایی در برابر بیماری‌ها از خود نشان می‌دهد.

نهال بادام تونو: اگر به دنبال احداث باغ تجاری هستید که حداقل ۶۰ سال عمر مفید داشته باشد، بهتر است نهال بادام تونو بومی کشور ایتالیا را انتخاب کنید،

  •  تولید میوه باکیفیت

  •  بازدهی سریع بعد از سه سال از کاشت

  •  بازدهی بالا از مهمترین ویژگی‌های نهال بادام تونو شناخته شده است.

نهال بادام مامایی: اگر منطقه باغ شما در مناطق کوهپایه‌ای قرار گرفته است و زمستان طولانی دارد، بهتر است نهال بادام مامایی محصول کشور فرانسه را انتخاب کنید، این نهال دیرگل بوده و نوسانات جوی فروردین ماه هیچ تأثیر منفی بر روی آن نمی‌گذارد، با توجه به تحقیقات انجام شده اگر کشاورز بتواند به خوبی از باغ بادام خود نگهداری کند، حداقل ۵ الی ۶ تن میوه خشک بادام در هکتار تولید نهال بادام مامایی است.

نهال بادام اسکندراصالت نهال بادام اسکندر مربوط به کشور ایتالیا بوده و پایه پیوندی آن برای پایه بذری تلخ انجام شده است بنابراین مقاومت بالایی دارد، قامت کوتاهی داشته پس با فاصله خیلی کم از یکدیگر کاشته می‌شود، معمولا در سومین سال کاشت اولین میوه بادام اسکندر را می‌توانید بر روی شاخه های درخت بادام مشاهده کنید.

نهال بادام حریر: از دیگر نهال بادام که بومی کشور ایران است می‌توان به نهال بادام حریر اشاره کرد، جزو درختانی دیر بازده قرار گرفته و در سال پنجم باردهی آن شروع می‌شود.

نهال بادام شمشیری: از انواع نهال بادام طرفدار خیلی زیادی در بین کشاورزان دارد، می‌توان به نهال بادام شمشیری اشاره کرد، این نهال پیوندی بوده و بر پایه بذری تلخ پیوند آن را انجام می‌دهند، با بیشتر مناطق کشور سازگاری بالایی داشته نسبت به آفت زدگی و بیماری مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

کلام آخر

البته باید به این موضوع هم دقت داشته باشید طرح توجیهی صرفاً برای آشنایی کشاورزی نسبت به مراحل احداث باغ بادام نیست بلکه با ارائه طرح توجیهی شما می توانید از انواع تسهیلات مربوط به احداث باغ بادام استفاده کنید.

همچنین در این طرح نه تنها هزینه‌ها و درآمدهای مربوط به باغ بادام بیان شده است،

  •  سرمایه مورد نیاز برای احداث باغ

  • سرمایه در گردش

  • ارزش افزوده سرمایه 

منبع : https://www.chrisbowers.co.uk/category/almonds

 به طور دقیق محاسبه می‌شود، تمامی هزینه های جانبی از جمله قیمت نهال بادام و دیگر هزینه، همچنین میزان درآمد تقریبی در سال مورد نظر را بررسی و سرمایه مورد نیاز برای احداث باغ بادام را مشخص می‌کند، البته در ارزش افزوده سرمایه نیز مشخص شده و کشاورز بر اساس آن تصمیمات لازم را می‌گیرد.

بهتر است برای طراحی طرح توجیهی باغ بادام و همچنین خرید نهال بادام و گرفتن مشاوره از کارشناسان مطمئن به مراکز معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال مراجعه کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.

تماس با برتر نهال: 09141832393

تماس با پالیز نهال: 09144501008

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.