نکات مهم در خرید انواع لپ تاپ

همچنین برای انجام پروژه‌های دانشجویی، کارهای گرافیکی، بازی و سرگرمی و... باید لپ‌تاپی تهیه شود که توانایی برطرف کردن نیازهای مخاطب را داشته باشد. به‌همین دلیل قصد داریم شما را با مهم‌ترین نکات و ویژگی‌های لپ‌تاپ خوب آشنا کنیم.

بررسی سخت‌افزار لپ‌تاپ

انواع لپ ‌تاپ موجود در بازار از نظر سخت‌افزاری باهم متفاوت هستند. این موضوع باعث متمایز شدن کاربرد آنها از یک‌دیگر می‌شود. به‌طور کلی توجه به قطعات زیر شما را در خرید لپ‌تاپ مناسب کمک می‌کند.

پردازنده

اگر تصمیم دارید برای خرید لپ‌ تاپ اقدام کنید، در نظر داشته باشید که هرچقدر پردازنده قدرتمندتر باشد سیستم شما از سرعت و کارایی بالاتری برخوردار خواهد شد. برای شناسایی پردازنده قو‌ی­تر معمولا از اصطلاح core i استفاده می‌شود و شما از طریق آن متوجه تعداد هسته سی‌پی‌یو می‌شوید.

چه لپ‌تاپی‌ را برای انجام کارهای معمولی لازم داشته باشید چه پروژه‌های سنگین، بهتر است پردازنده بالایی برای آن انتخاب کنید.

RAM

این حافظه موقت، وظیفه انتقال فرایندهای درحال اجرا به سی‌پی‌یو را بر عهده دارد. البته برای بیشتر شدن سرعت این عملیات از یک حافظه کش نیز در پردازنده استفاده می‌شود. هرچه میزان فضای رم بالاتر باشد فرایندهای بیشتری را در خود جای داده و سریع‌تر آنها را به سی‌پی‌یو منقل می‌کند.

برای افرادی که قصد انجام کارهای سنگین مانند نصب نرم‌افزارهای گرافیکی (فتوشاپ) یا انجام بازی‌های مختلف را دارند توصیه می‌شود خرید لپ‌ تاپ با رم بالا را انتخاب کنند. اما اگر هدف­تان از خرید این محصول انجام کارهای معمولی است نیازی به انتخاب رم بالا و پرداخت هزینه اضافه نیست.

باتری

میزان ماندگاری باتری و عمر مفید آن برای انجام کار با لپ‌تاپ بسیار اهمیت دارد. هرچند این قطعه به ‌تدریج دچار خرابی می‌شود اما بهتر است در شروع کار حداقل 8 ساعت روشن ماندن لپ‌تاپ را تامین کند.

صفحه‌کلید

کیبورد نامناسب برای انجام کارهای تایپی، نوشتن مقالات و... شما را سریعا خسته می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق حتما به استانداردبودن آن توجه کنید.

رزولوشن

وضوح تصاویر روی صفحه‌نمایش به تعداد پیکسل‌های استفاده شده در آن نمایشگر بستگی دارد. این عدد هرچه بیشتر باشد یعنی رزولوشن لپ‌تاپ‌ بالاتر است. اینکه تصاویر دارای کیفیت مناسبی باشند در همه لپ‌تاپ‌ها مهم است. اما این موضوع در خرید لپ‌‌تاپ گیمینگ و مناسب برای کارهای گرافیکی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد.

سایز نمایشگر

در زمان خرید لپ‌ تاپ، اندازه نمایشگر علاوه‌ بر سلیقه شخصی به مواردی چون، شغل، کارایی، مکان‌ مورد استفاده و... بستگی دارد. اندازه‌های استاندارد موجود در بازار شامل 11.6 اینچ تا 17.3 است.

کارت گرافیک

از مهم‌ترین فاکتورهای خرید لپ‌تاپ به‌خصوص برای گیمرها و گرافیست‌ها انتخاب سیستمی با کارت گرافیک بالا و ترجیحا مستقل از سی‌پی‌یو است. این کارت همچنین در بالا بردن رزولوشن لپ‌تاپ تاثیر دارد.

قیمت لپ‌تاپ

این مورد به‌خصوص با افزایش قیمت ارز و به طبع آن بالا رفتن قیمت انواع لوازم دیجیتالی اهمیت پیدا کرده است. زیرا هزینه‌ای که برای خرید لپ ‌تاپ پرداخت می‌کنید باید کاملا به‌صرفه باشد و سیستم انتخابی تمام نیازهای شما را برطرف کند.

برندهای برتر لپ‌تاپ

برندهای برتر لپ‌تاپ

برای خرید لپ‌ تاپ شناسایی برندهای موجود در بازار نیز اهمیت دارد.

  • ایسوس: خرید لوازم دیجیتال ایسوس برای افرادی که به‌دنبال سیستمی باکیفیت و مقرون‌به صرفه هستند مناسب است.

  • لنوو: این برند جزء محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود است و در برخی مدل‌ها از قیمت بیشتری نسبت ‌به دیگر برندها برخوردار می‌باشد.

  • ایسر: این برند لپ‌تاپ‌های مناسب از نظر قیمت و کیفت تولید می‌کند اما نسبت به ظاهر محصولات حساسیست خاصی نشان نداده و برخی افراد از ظاهر لپ‌تاپ ایسر ناراضی هستند.

  • اچ‌پی: یکی از مقاوم‌ترین و با کیفیت‌ترین لپ‌تاپ ها که به‌دلیل قیمت مناسب در بین دانشجویان محبوب است برند اچ‌پی می‌باشد.

انواع لپ‌تاپ بر اساس کاربرد

انواع لپ‌تاپ بر اساس کاربرد

لپ‌تاپ‌های موجود در بازار هرکدام برای هدف و کاربرد خاصی تولید شده‌اند که بهتر است با آنها آشنایی داشته باشیم تا خرید لپ‌ تاپ را با آگاهی کامل انجام دهیم.

گیمینگ

لپ‌تاپی که برای گیم و سرگرمی خریداری می‌شود باید از CPU، کارت گرافیک و حافظه بالایی برخوردار باشد. در صورت عدم وجود این 3 ویژگی کارایی لازم را از سیستم خریداری شده نمی‌بینید. برای دیدن قیمت و خرید لپ تاپ گیمینگ کلیک کنید.

اداری

لپ‌تاپ اداری باید دارای باتری مناسب باشد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به مقاومت بالا، وزن پایین و قدرت‌مندی اشاره کرد.

برنامه‌نویسی

سی‌پی‌یو قوی و رم بالا از مهم‌ترین خصوصیات یک سیستم مناسب برنامه‌نویسی است. وجود صفحه‌کلید استاندارد برای راحتی حین کار نیز لازم است.

گرافیست

 پردازش‌گر و حافظه داخلی این سیستم باید برنامه‌های سنگین طراحی گرافیک را با سرعت بالا اجرا کنند. رزولوشن از دیگر موارد مهم این نوع لپ‌تاپ است.

دانشجویی

قابلیت حمل آسان، تعداد پورت لازم برای اتصالات جانبی، باتری مناسب و قیمت پایین از بارزترین ویژگی‌های این مدل لپ‌تاپ است.

تدوین

در زمان خرید لپ‌ تاپ، بررسی وجود پردازنده فوق قدرتمند، کارت گرافیک عالی و صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت برای انجام کار تدوین ویدیو لازم است.

نکته آخر

برای خرید انواع لپ تاپ باید هدف خود و دلیل نیاز به این محصول را مشخص کنید. تنوع بالا در برندهای تولید کننده لپ‌تاپ و مدل‌های مختلفی که از این سیستم در بازار موجود است باعث سردرگمی افراد حین خرید می‌شود. اگر کارایی این دستگاه را مشخص کنید انتخاب برای شما خرید لپ‌ تاپ راحت‌تر می‌شود. دیگر نکاتی که باید حین خرید این محصول به آنها دقت کنید شامل بررسی  قدرت سی‌پی‌یو، حافظه، کارت گرافیک، باتری و... است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.