قیمت آهن؛ میلگرد و تیرآهن امروز – 9 خرداد 1402

 قیمت آهن؛ میلگرد و تیرآهن امروز – ۹ خرداد ۱۴۰۲ به گزارش آهن اسپات (ahanspot) امروز ۸ خرداد ۱۴۰۲ به دنبال افزایش نرخ ارز و نوسانات بازار دلار، شاهد افزایش قیمت آهن آلات من جمله میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات فولادی بودیم.

قیمت میلگرد امروز ۹ خرداد

سرمایه‌گذاران و افراد فعال در صنعت ساخت‌وساز، باید توجه ویژه‌ای به نوسانات قیمت‌های هر روز انواع آهن آلات و مصالح داشته باشند. آن‌ها باید به‌دقت بازار مصالح ساختمانی را مورد ارزیابی قرار دهند و از گزینه‌هایی با سودهی بیشتر و همچنین کیفیت بالا، برای ساخت‌وساز استفاده کنند. حجم بالای استفاده از میلگرد باعث شده که قیمت میلگرد یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت سازه باشد. بنابراین روند تغییرات قیمت میلگرد از اهمیت بالایی برای کسانی که در این حوزه فعال هستند، برخوردار است.

خرید میلگرد با قیمت مناسب

برای خرید میلگرد نیز باید به نکات و ویژگی‌های مختلف توجه داشته باشید تا بهترین نمونه را متناسب به نیاز سازه به کار ببرید.

  • میلگرد موردنظر باید از انعطاف مناسبی برخوردار باشد و بتواند در شرایطی مانند بروز بلایای طبیعی، حین قرار گرفتن در معرض واکنش‌های شیمیایی و غیره، مقاومت مناسبی داشته باشد.

  • میلگرد مورد استفاده باید در دماهای بالا، به‌طور استاندارد عمل کرده و در برابر آتش مقاومت بالایی داشته باشد.

  • میلگرد ذوب‌ آهن اصفهان، نیشابور، فایکو پرشین و کویر کاشان از بهترین تولیدکننده‌های میلگرد در ایران هستند.

تحلیل بازار میلگرد امروز 9 خرداد

امروز قیمت میلگرد میانه آذربایجان،  با افزایش قیمت 1.1% مواجهه بود، اما قیمت میلگرد ظفر بناب بدون تغییر محسوسی در قیمت این برند نسبت به روز گذشته، در بازار معامله شد. همچنین شما میتوانید برای مشاهده جدیدترین لیست امروز میانه آذربایجان در آهن اسپات و استعلام لحظه ای قیمت میلگرد سایر برندها، به وبسایت آهن اسپات مراجعه کنید.

لیست قیمت امروز میلگرد میانه آذربایجان

در جدول زیر قیمت امروز میلگرد میانه را با احتساب 9% مالیات بر ارزش افزوده مشاهده می‌کنید.

 قیمت میلگرد امروز

قیمت تیرآهن امروز

تیرآهن یکی از مقاطع مهمی که در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. خرید این محصول به دلیل اهمیت بالایی که در اجرای پروژه‌های ساخت‌وساز دارد، از اهمیت ویژه‌ای برای مهندسان و پیمانکاران برخوردار است. در سال‌های اخیر ما شاهد افزایش بی‌سابقه قیمت تیرآهن بوده‌ایم که این امر در حال حاضر سبب شده تا برای خرید این محصول بودجه بالایی در نظر گرفته شود.

همچنین لازم به ذکر است که نوسانات گسترده قیمت روز این محصول نیز در دوچندان شدن حساسیت این موضوع نقش داشته است. کارخانه ذوب‌آهن اصفهان از شناخته‌ترین و بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان این مقطع فولادی است. اکثر افرادی که در حوزه‌های صنعتی یا ساختمانی فعالیت دارند، کیفیت محصولات این شرکت را تأیید می‌کنند.

تولید باکیفیت و بر اساس جدول استاندارد اشتال، این کارخانه را به‌عنوان بهترین عرضه‌کنندة محصولات فولادی اعم از تیرآهن تبدیل کرده است. شرکت ذوب‌آهن اصفهان، تیرآهن را در انواع مختلف  IPE ,IPB و INP  به بازار عرضه می‌کند؛ همچنین سایز تیرآهن‌های تولیدی این کارخانه به‌صورت 14،12، 16، 18، 20،22، 24، 27 و 30 است.

برای مشاهده لیست کامل قیمت تیرآهن امروز در آهن اسپات، کافیست به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایید تا علاوه بر آشنایی با تحلیل بازار آهن به صورت روزانه، خریدی مطمئن را تجربه کنید.

تحلیل بازار تیرآهن امروز 9 خرداد

از ابتدای هفته جاری شاهد کاهش قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بودیم. اما امروز قیمت تیرآهن سایز ۱۲ تا ۲۴ این برند با افزایش قیمت حدودی ۰.۵% تا ۱.۵% روبرو شد. طبق جدیدترین گزارش معاملات تیرآهن ذوب اصفهان در بازارآهن ، در سایر سایزهای تیرآهن ذوبی شاهد کاهش قیمت حدودی 0.8% بودیم. به طور کلی به نسبت روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت تیرآهن در برندهای مختلف بودیم و بازار افزایشی را شاهد هستیم.

لیست قیمت تیرآهن امروز ذوب اصفهان

قیمت تیرآهن امروز

لیست قیمت ورق سیاه امروز 9 خرداد

هرچند امروز شاهد افزایش میلگرد و تیرآهن در بازار بودیم، اما قیمت ورق سیاه در مقایسه با روزهای گذشته کاهشی گزارش شده است. در جدول زیر لیست قیمت ورق سیاه  به صورت رول و شیت برش خورده را مشاهده می‌کنید.

قیمت ورق سیاه

جدول قیمت پروفیل امروز  

به نقل از کارشناسان آهن اسپات به طور کلی قیمت انواع پروفیل صنعتی و ساختمانی نسبت روزهای گذشته، افزایشی گزارش شده است. قیمت پروفیل صنعتی اصفهان را در جدول زیر مشاهده میکنید.

 قیمت پروفیل امروز 

پیش بینی می‌شود در هفته جاری شاهد عدم ثبات قیمت‌ آهن، میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات فولادی باشیم و با افزایش قیمت دلار، پیش بینی میشود  قیمت امروز میلگرد، تیرآهن و پروفیل ساختمانی و صنعتی نیز با روندی افزایشی همراه باشد. در هر حال طی روزهای اخیر با توجه به عدم ثبات بازار ارز، شاهد بازار افزایشی خواهیم بود. 

منبع : Ahanspot          

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.