عایق رطوبتی پشت بام یکی از مسائل مهمی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. عایق‌ بندی بام با مواد مختلف انجام می‌گیرد که در بین آن‌ها برخی از این مواد از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. عایق‌ رطوبتی پشت بام باید برای همه ساختمان‌ها انجام گیرد زیرا نبود آن باعث می‌شود تا ساکنین دچار مشکلات زیادی شوند.

 عایق رطوبتی برای پشت بام انواع مختلفی دارد که بر حسب موقعیت ساختمان و آب و هوا معمولاً از انواع مختلف آن استفاده می‌شود. بهترین روش آب‌ بندی پشت بام استفاده از موادی می‌باشد که ماندگاری بالا و مقاومت زیاد در برابر تغییرات دما و رطوبت داشته باشد.

عایق رطوبتی پشت بام چیست؟

عایق رطوبتی پشت بام

معمولاً پشت بام‌ها از جنس‌های متفاوتی ساخته‌ می‌شوند که اکثرا از جنس بتن می‌باشد. در واقع با استفاده از عایق رطوبتی پشت بام پارسیک در مقابل رطوبت و بارندگی محافظت خواهد شد. آب بندی پشت بام بحث مهمی است که باید توسط یک متخصص در زمینه عایق روطوبتی صحبت شود تا بهترین مواد و کمترین هزینه برای آب بندی پشت بام صورت گیرد.

بارندگی باعث نفوذ پذیر شدن ساختمان نسبت به آب و رطوبت می‌شود و اگر جلوی آن گرفته‌ نشود باعث خراب شدن ساختمان می‌گردد. در قدیم برای عایق کاری پشت بام از قیر و ایزوگام استفاده می‌کردند. امروزه از روش‌های مدرن مانند عایق رطوبتی نانو، pvc پلی اورتان، ترو پلاستیک و.... استفاده می‌شود.

انواع عایق رطوبتی پشت بام

متریال های زیادی برای عایق کاری پشت بام وجود دارد که مهمترین آن‌ها نوع سیمانی، پلی اورتان، ترموپلاستیک، قیری، PVC، و نانو می‌باشد. انواع روش‌های آب‌بندی ساختمان عبارتند از:

۱. عایق‌بندی پشت بام با قیرگونی

روش قیرگونی یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای ممانعت از ورود رطوبت به فضای درونی ساختمان می‌باشد. این عایق بیشتر برای پشت بام، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، استخر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که از نام این عایق می‌آید از قیر و گونی درست می‌شود زیرا قیر باعث ممانعت از ورود آب می‌شود و گونی در ترکیب با قیر استحکام آن را بیشتر می‌کند. معمولاً گونی را در لابه لای قیر قرار می‌دهند.

۲. عایق‌بندی پشت بام با نانو

عایق رطوبتی نانو یک محصول ضد آب است که به منظور عایق‌ کاری مکان‌هایی که در معرض باد و باران قرار می‌گیرند بکار می‌رود. رطوبت و نم باعث می‌شود که مشکلات زیادی در محیط زندگی افراد ایجاد شده و باعث تخریب ساختمان می‌گردد و در نهایت صدمات زیادی به سازه وارد می‌کند. 

عایق رطوبتی نانو برای پشت بام در واقع با توانایی‌های ویژه‌ای که از فناوری نانو به دست آورده‌است دارای مقاومت زیاد و کارایی بالا می‌باشد. نفوذ ناپذیری این عایق بسیار زیاد می‌باشد و به هر دلیلی اگر دچار آسیب مکانیکی گردد نقطه آسیب‌ دیده را به راحتی می‌توان تشخیص داد و آن ترمیم نمود. در واقع عایق رطوبتی نانو بهترین روش آب بندی پشت بام می‌باشد.

عایق کاری پشت بام

3. عایق‌ بندی پشت بام با PVC

این عایق رطوبتی pvc متشکل از پلی وینیل کلراید می‌باشد که در آن موادی مانند رزین، روان‌کننده، کربن سیاه، افزودنی و پر‌کننده به کار رفته‌ است. این محصول بسیار پرمصرف بوده و مقاومت کششی بالا و انعطاف‌پذیری بسیار خوبی در برابر سوراخ شدن و اکسیدسیون خاک دارد. همچنین بسیار در برابر سرما و گرما مقاوم و در برابر آتش مقاومت بالا‌یی داشته و کاربرد زیادی دارد.

4. عایق‌ بندی پشت بام با پلی اورتان

نوعی عایق حرارتی و آب بند است که برای پشت بام و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این عایق از پلی اورتان می‌باشد که بصورت لایه‌ای نازک و یکدست سطح بام را پوشش می‌دهد.

5. عایق‌بندی پشت بام با ترموپلاستیک + عایق رطوبتی پشت بام

ترموپلاستیک یک نوع دیگر از عایق رطوبتی می‌باشد. ترموپلاستیک بسیار محبوب است و مزایای زیادی دارد. این ماده زمانی که تحت تأثیر دما قرار گیرد تبدیل به ماده نیمه جامد می‌گردد. به همین دلیل نصاب قادر است پنل‌های آن را به هم وصل کرده و سطح پشت بام را بپوشاند. بخاطرداشتن الاستومتر این عایق در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.

6. عایق‌ بندی پشت بام با سیمان

سیمان نوع دیگری از عایق رطوبتی می‌باشد. برای استفاده از‌ سیمان لازم است که آن را با آهک ترکیب کنند. ترکیب آهک با سیمان باعث به وجود آمدن عایق رطوبتی خواهد شد. این عایق ضد آب و با صرفه می‌باشد.

7. عایق‌بندی پشت بام با آسفالت لاستیکی

معمولاً از این ماده برای ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شود. آسفالت لاستیکی یکی از بهترین روش آب بندی پشت بام برای فضا‌های گسترده و کمپ‌ها است. به کار بردن آسفالت لاستیکی به عنوان عایق رطوبتی برای پشت بام باعث کاهش ترک‌ شده و همچنین صدا را کاهش‌ داده و باعث دوام مواد زیرین عایق می‌گردد.

8. عایق‌ بندی پشت بام با الیاف مصنوعی و معدنی

عایق رطوبتی با الیاف مصنوعی و معدنی یکی دیگر از عایق‌بندی ها می‌باشد. مهم‌ترین مواد معدنی به کار برده‌ شده در آن عبارتند از: الیاف معدنی، پشم سنگ، پشم شیشه و پشم سرباره. ایزوگام نوعی پوشش قیر و الیاف مصنوعی می‌باشد که به وسیله حرارت بر سطح بام چسبیده‌می‌شود و مانع نفوذ آب و رطوبت می‌گردد.

در عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام می‌توانید از عایق رطوبتی نانو پشت بام به جای ایزوگام استفاده کنید. در قدیم معمولاً از روش‌های سنتی برای عایق رطوبتی پشت بام استفاده می‌شد اما امروزه به جای این روش‌ها روشی نوین به نام عایق سفید آمده است این عایق که به نام بام سفید است یک نوع پوشش کاملاً آب بند می‌باشد که بر پایه پلیمر‌ها و مواد اکریلیک درست می‌شود همچنین این ماده با محیط زیست سازگار است و برای استفاده از آن می‌توان آن را با آب مخلوط کرده و محصول مورد نظر را به دست آورد.

خرید عایق رطوبتی پشت بام

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با خرید عایق رطوبتی پشت بام

عایق رطوبتی جزء پر مصرف‌ترین پوشش‌هایی می‌باشد که در ساختمان‌سازی به کار می‌رود. از این ترکیبات می‌توان در قسمت‌های داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد. معمولاً پیمانکاران برای کم کردن هزینه‌ها در ساختمان از عایق‌های رطوبتی استفاده می‌کنند اما این سؤال مطرح می‌شود که آیا می‌توان از عایق پشت بام ارزان نیز استفاده کرد؟ برای اینکه بتوانید عایق‌های رطوبتی پشت بام را در قیمت‌های مناسب و ارزانتری تهیه کنید مهم ترین چیز توجه به زیرسازی و آماده‌سازی سطح می‌باشد.

داشتن بستری صاف و بدون ترک معمولاً باعث می‌شود تا عایق رطوبتی کمتری استفاده شود این امر سبب کاهش مصرف و پایین آمدن هزینه می‌شود. همچنین عایق رطوبتی نانو از پوشش‌های کم مصرف می‌باشد که پرداخت هزینه برای خرید این عایق به صرفه خواهد بود.

بهترین عایق رطوبتی پشت بام استفاده از فناوری نانو می‌باشد؛ زیرا عایق رطوبتی نانو یکی از بهترین روش آب‌ بندی پشت بام است و زمانی که بر روی سطح ریخته می‌شود کاملاً جذب آن سطح شده و با اتصال محکمی که دارد به عنوان قسمتی از از ساختار سطح به عمق آن نفوذ می‌کند. از این آب بند می‌توان بر روی متریال‌های متفاوت استفاده کرد و برای استفاده از آن نیاز به کندن و خراب کردن سد نیست همچنین عایق رطوبتی نانو دوام بالایی دارد و باعث زیبایی سطح می‌شود.

نکات مهم برای صرفه‌جویی در هزینه عایق پشت بام

برای خرید عایق رطوبتی پشت بام در قیمت مناسب و برای صرفه‌جویی در هزینه عایق پشت بام استفاده از عایق رطوبتی پشت بام پارسیک را پیشنهاد می‌کنیم. خرید عایق رطوبتی از شرکت پارسیک نسبت به شرکت‌های دیگر کاری بسیار راحت می‌باشد و شما می‌توانید این خرید را به صورت آنلاین انجام داده و در مدت کوتاهی آن را دریافت کنید معمولاً قیمت عایق رطوبتی با در نظر گرفتن متراژ و نوع محصول تعیین می‌گردد. همچنین عایق رطوبتی نانو که یکی از بهترین روش آب بندی پشت بام می‌باشد را می‌توانید با قیمتی مناسب از پارسیک تهیه کنید.

سخن پایانی برای خرید عایق رطوبتی پشت بام

عایق رطوبتی پشت بام دو جزئی می‌باشد که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و برای تمام سطوح استفاده می‌گردد. در بین تمام روش‌های آب‌ بندی پشت بام، عایق نانو بسیار مورد توجه بوده و به راحتی بر روی سطوح انجام می‌گیرد. کاربرد این عایق رطوبتی بسیار آسان است و برای ترمیم قسمت‌هایی که تخریب شده‌اند نیز می‌توان از مقدار کمی از این عایق استفاده کرد.

در بین روش‌های عایق بندی پشت بام که هر کدام توضیح داده، روش عایق بندی با نانو بهترین گزینه برای صرفه جویی در هزینه اب بندی پشت بام بود. همانطور که گفته شد عایق رطوبتی پشت بام پارسیک (parsikco.com) یکی از بهترین عایق های رطوبتی است که با مواد نانو صورت بر روی پشت بام انجام می‌شود. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.