گرفتن وکیل برای طلاق در سال ۱۴۰۲ چقدر هزینه خواهد داشت؟

 در واقع جدایی زوجین به طور کلی می‌تواند به ۳ شکل توافقی، از طرف مرد و از طرف زن صورت گیرد که هر کدام تحت شرایطی و پس از پشت سر گذاشتن مراحلی قابل انجام است. البته برای طلاق از طرف زن، باید زوجه حتما از یک وکیل طلاق کمک بگیرد تا بتواند از همسرش جدا شود.

 برای انواع دیگر طلاق نیز پیشنهاد می‌شود که با یک وکیل متبحر در زمینه خانواده و طلاق ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و بتوانید در اسرع وقت اقدام به جدایی کنید. موسسه حقوقی دادسو با توجه به در اختیار داشتن وکلای مجرب و متخصص در زمینه‌های مختلف همواره سعی بر این داشته است که خدماتی هم‌چون خانواده و طلاق را به بهترین شکل ممکن به مراجعین محترم خود ارائه ‌کند.

از آن جایی‌که طلاق گرفتن و اختیار کردن یک وکیل طلاق، هزینه‌هایی را برای هر یک از طرفین در بر خواهد داشت، با توجه به این موضوع قصد داریم که در ادامه، مطالبی را در این خصوص هزینه طلاق توافقی برای شما عزیزان بیان کنیم. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

هزینه وکیل طلاق

به طور کلی طلاق گرفتن همراه با هزینه‌هایی برای شما خواهد بود. یکی از هزینه‌هایی که برای انجام این‌کار ممکن است بپردازید، زمانی است که می‌خواهید از یک وکیل طلاق در کنار خود بهره‌مند شوید. میزان هزینه‌ای که برای وکیل طلاق ممکن است بپردازید، بستگی به عواملی مختلف و همچنین کارهایی که وی در این مسیر برای به نتیجه رسیدن پرونده شما انجام می‌دهد، خواهد داشت.

 به طور مثال نوع طلاق در میزان هزینه‌ای که باید برای انجام این‌کار بپردازید تاثیر دارد، چرا که اگر طلاق از طرف زن باشد؛ زوجه باید حتما از یک وکیل طلاق کمک بگیرد و یا اینکه اگر طلاق توافقی باشد، زن و مرد برای تنظیم متن توافق‌نامه یا حضور نیافتن در جلسات مشاوره و دادگاه نیاز به یک وکیل طلاق خواهند داشت. با توجه به این موضوع می‌توان متوجه شد که عوامل مختلفی در میزان هزینه وکیل طلاق تاثیر خواهند بود.

هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن

همان‌طور که مکررا در مطالب ذکر شد، زن برای این‌که بتواند درخواست طلاق بدهد و در انجام این‌کار نیز موفق باشد، نیازمند به بهره‌مندی از یک وکیل طلاق است. اما بهره‌مندی از یک وکیل طلاق از طرف زن هزینه‌هایی برای زوجه به همراه خواهد داشت که این هزینه‌ها به مواردی بستگی خواهند داشت. از این رو در ادامه به عواملی که در میزان هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن تاثیر گذار هستند اشاره شده است.

  • حق الوکاله یکی از مواردی که است میان زن و وکیلش باید مشخص شود و توافقاتی که در این خصوص صورت می‌گیرد به صورت کاملا معتبر و قانونی خواهد بود. در واقع باید اشاره کنیم که 60 درصد هزینه حق الوکاله پیش از انجام گرفتن طلاق از طرف زن و 40 درصد باقی مانده پس از طی شدن روند اداری طلاق و صدور رای قطعی دادگاه در این خصوص، به وکیل پرداخت خواهد شد.

  • مراحل قضایی و رسیدگی به پرونده طلاق می‌تواند تاثیر بسزایی در هزینه مربوط به وکیل طلاق از طرف زن داشته باشد، چرا که هرچه پیچیدگی بیشتر باشد، ممکن است هزینه‌های پرداختی شما نیز افزایش پیدا کند.

  • شهر محل فعالیت وکیل نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در هزینه وکیل طلاق از طرف زن خواهد بود، چرا که اگر شما در یک شهر و وکیل شما در شهر دیگری باشد؛ احتمالا مجبور به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب وی شوید.

  • نوع پرونده و شرایطی که بر آن حاکم است از جمله مواردی هستند که می‌توانند در هزینه‌های مربوط به وکیل طلاق شما تاثیر بگذارند.

  • تجربه و دانش وکیل طلاق از طرف زن نیز می‌تواند بر هزینه‌هایی که برای در اختیار داشتن وی جهت دریافت مشاوره‌های لازم و همچنین به نتیجه رساندن پرونده‌تان تاثیر گذار باشد، بیفزاید.

هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد

زمانی‌که مرد نیز بخواهد درخواست طلاق بدهد، تمامی هزینه‌های آن هم‌چون هزینه وکیل طلاق، ثبت دادخواست و ... را بر عهده خواهد داشت. در واقع اگر مرد بخواهد برای جدایی از همسرش وکیل اختیار کند تا به جای وی تمامی مراحل طلاق را طی کرده و در جلسات دادگاه نیز به جای وی حضور پیدا داشته باشد باید متحمل هزینه‌های شود که یکی از آن‌ها هزینه وکیل برای طلاق از طرف مرد است.

در واقع در برآورد هزینه طلاق از طرف مرد عواملی هم‌چون طلاق از طرف زن تاثیر گذار است و مرد باید حق الوکاله وکیل را بدهد و در صورتی که وی در شهر دیگری سکونت داشته باشد نیز هزینه رفت و آمد وکیل بر عهده مرد خواهد بود. همچنین میزان تجربه و دانش وکیل و در عین حال نوع پرونده و شرایطی که دارد نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در هزینه مربوط به وکیل طلاق از طرف زن خواهند بود.

هزینه وکیل طلاق توافقی

هزینه‌های گفته شده برای طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد نیز در طلاق توافقی وجود دارد که یکی از آن‌ها هزینه وکیل طلاق توافقی است. در واقع تنها تفاوت در هزینه مربوط به وکیل طلاق در این نوع از جدایی زوجین، این است که برای بهره‌مندی از خدمات وی به صورت مشترک هزینه‌‌هایش را بپردازند.

کلام آخر ...

همان‌طور که در مطالب ذکر شد، طلاق راه‌کاری است که زوجین می‌توانند بعد از این‌که در زندگی مشترک خود به موفقیت نرسیدند، برای انجام آن اقدام کنند. اما رسیدگی به چنین پرونده‌ای نیاز به دانش کافی و همچنین صرف وقت زیادی دارد تا بتوان نتیجه مد نظر را حاصل کرد. در این حالت پیشنهاد می‌شود که در هنگام جدایی از یک وکیل طلاق کمک بگیرید تا شما را در این مسیر همراهی کند. 

اما باید خاطر نشان کرد که بهره‌مندی از وکیل طلاق و خدماتش نیازمند به پرداخت هزینه‌هایی است. از این رو ما در تیم دادسو سعی بر این داشتیم، مطالبی جامع را در رابطه با هزینه وکیل طلاق در اختیار شما قرار دهیم.

در عین حال به شما عزیزانی که قصد جدایی را دارید و می‌خواهید از هزینه‌های مربوط به طلاق اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از طریق شماره تماس درج شده در سایت دادسو (www.dadsoo.com) با مشاورین و وکلای مجرب ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.