مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

  یکی از مشاغل پردرآمد و جذاب در این رسانه، شغل ادمینی اینستاگرام است که افراد زیادی به آن علاقه دارند. سوالی که برای بسیاری از علاقمندان به این شغل وجود دارد این است که وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

در این مقاله که خلاصه ای از مقاله مهم ترین وظایف ادمینی در وبلاگ دیدوگرام است، مهم‌ترین وظایف یک ادمین پیج اینستاگرام را بررسی کرده‌ایم. در صورتی که شما هم تمایل دارید این شغل را انتخاب کنید و از طریق آن به درآمد برسید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. منبع: رسانه تخصصی ادمینی دیدوگرام

وظایف ادمین اینستاگرام

به صورت کلی همین ابتدا بگوییم که وظایف ادمین اینستاگرام به نیاز کارفرما یا صاحب پیج بستگی دارد. برخی از ادمین‌ها باید کارهای پیچیده‌ای را انجام دهند و برخی دیگر یک سری کار روتین و ساده را بر عهده دارند که شاید فقط 2 ساعت از وقت آن‌ها را در طول روز بگیرد.

این نکته مهم هم اینجا بگوییم که هرچقدر ادمین بتواند کارهای مهم‌تری انجام دهد و وظایف بیشتری را بر عهده بگیرد، درامد بالاتری هم خواهد داشت. در ادامه، تمامی وظایفی که ممکن است بر عهده یک ادمین اینستاگرام باشد را توضیح داده‌ایم:

1. انتشار محتوای پست و استوری به صورت مداوم

یکی از ابتدایی‌ترین و مسلم‌ترین وظایفی که یک ادمین پیج اینستاگرام بر عهده دارد، انتشار منظم محتوا است. البته برخی از ادمین‌ها هوشمندی بیشتری به خرج می‌دهند و زمان انتشار محتوا را هم خودشان تعیین می‌کنند. این کار به اندکی بررسی آماری و آزمون و خطا نیاز دارد. هر چه میزان بازدید از محتوا بیشتر باشد، کارایی آن بیشتر است. بنابراین ادمین باید هر محتوا را زمانی منتشر کند که افراد بیشتری آن را می‌بینند.

2.  تولید محتوای جذاب، آموزنده، سرگرم کننده و منحصر به فرد

یکی از مهم‌ترین وظایف یک ادمین پیج اینستاگرام، تولید محتوا است. البته توجه داشته باشید که همه ادمین‌ها چنین وظیفه‌ای بر عهده نمی‌گیرند. ادمین تولید محتوا باید بتواند با نرم افزارهای کامپیوتری مثل فتوشاپ، پریمیر و اپلیکیشن‌های موبایل مثل پیکسارت (Picsart) و ولو (Vllo) کار کند و محتوای با کیفیت و البته موثر تولید کند. قطعاً حقوق ادمین اینستاگرام با توانایی تولید محتوا، خیلی بیشتر از ادمین ساده‌ای است که فقط محتواها را منتشر می‌کند.

3. نوشتن کپشن‌ جذاب و تعاملی و استفاده از هشتگ‌های هدفمند

ادمین‌ها با نوشتن کپشن‌های زیبا و جذاب می‌توانند جذابیت و اثر گذاری محتوا را دو چندان کنند. کپشن‌نویسی ترکیبی از یادگیری و خلاقیت است. درست است که ادمین باید اصول بازاریابی و ترغیب کردن مشتری را بلد باشد، ولی تنها با استفاده از خلاقیت و مهارت تولید محتوای متنی می‌تواند کپشن‌های عالی و تاثیرگذار بنویسد. یک ادمین پیج باید اصول هشتگ‌گذاری را هم بلد باشد. هشتگ‌ها ابزارهایی هستند که به مخاطبان هدف کمک می‌کنند تا محتوای ما را پیدا کنند. در صورتی که ادمین پیج اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌ها را به خوبی بلد باشد، می‌تواند به بهتر دیده شدن پیج و برند شما کمک کند.

4. توانایی افزایش تعامل پیج و مخاطبان

اینستاگرام در آپدیت‌های خودش به طور مداوم اهمیت بیشتری برای تعامل پیج و مخاطبان قائل می‌شود و از کسب و کارها می‌خواهد که تعامل یا اینگیجمنت (Engagement) خود با مخاطبانشان را بالا ببرند تا بتوانند پست‌های بیشتری در اکسپلور داشته باشند و بیشتر به چشم مخاطبان بیایند.

5. پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبان

پیج اینستاگرام یکی از کانال‌های ارتباطی بین مخاطبان، مشتریان و مدیران کسب و کار است. مدیریت این پیج در اختیار ادمین است و از این رو ادمین وظیفه دارد که به کلیه کامنت‌ها و دایرکت‌هایی که از سوی مخاطبان پیج دریافت می‌کند، به بهترین شکل پاسخ دهد.

6. افزایش تعداد فالوورهای پیج

در حال حاضر یکی از اهداف مهمی که هر کسب و کار اینستاگرامی باید دنبال کند، افزایش تعداد فالوورهای جدید و باکیفیت است. یکی از وظایف ادمین اینستاگرام این است که با برنامه ریزی درست و در عین توجه به مشتریان فعلی، به دنبال افزایش فالوورها و مخاطبان هدف جدید هم باشد؛ چون با جذب مشتریان جدید می‌توان فروش محصولات را بالا برد و مشتریان وفادار بیشتری ایجاد کرد.

7. پیشبرد برنامه‌های تبلیغاتی در پیج

یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام این است که یک استراتژی اساسی برای تبلیغات در پیج اینستاگرام تدوین کند. بعضی از ادمین‌ها توانایی خوبی در برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهای مختلف دارند و می‌توانند به اینفلوئنسرهای مختلف سفارش تبلیغات بدهند و از این طریق میزان فالوورها و فروش پیج را بالا ببرند. همچنین یک ادمین تبلیغات باید بتواند بودجه بندی درستی برای تبلیغات تعیین کند و مطمئن شود با کمترین هزینه، بیشترین فالوورها را جذب می‌کند. همچنین باید با دقت کامل تبلیغات را تحلیل کند و مطمئن شود همه چیز در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دارد. یک ادمین تبلیغات باید بداند چرا یک تبلیغ جواب می‌دهد و یک تبلیغ هیچ فایده‌ای ندارد.

8.  تحلیل و آنالیز وضعیت پیج و ارائه مشاوره به مدیران

استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام که مهم‌ترینشان اینسایت خود اینستاگرام است، برای هر ادمین ضروری است و کسانی که می‌خواهند شغل ادمینی را انتخاب کنند و به شکلی حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته باشند، باید یاد بگیرند که با ابزارهای تحلیلی اینستاگرام کار کنند. این ابزارها به ادمین، نسبت به فعالیت‌ها و محتواهایی که در پیج تولید می‌شود، دید بهتری میدهند.

به خصوص ادمینی که کار مشاوره و برنامه ریزی پیج را انجام می‌دهد. این ادمین باید با تحلیل هوشمندانه بفهمد چه محتواهایی اصلاً جواب نمی‌دهند و چه محتواهایی موثر هستند. همچنین می‌تواند اطلاعات جامعی در مورد رده سنی مخاطب، جنسیت و ساعات آنلاین بودن او به دست بیاورد.

یک ادمین حرفه‌ای پیج اینستاگرام با تحلیل شاخص‌ها و گزارش‌های موجود در ابزارهای آنالیز می‌تواند گزارش خوبی برای مدیران تهیه کند و در تعیین برنامه‌های آینده پیج به آن‌ها مشاوره دهد. البته قطعاً همه ادمین‌ها چنین بینش و مهارتی ندارند. چنین مهارتی از طریق آموزش، مطالعه و کسب تجربه حاصل می‌شود.

9.  حفظ امنیت پیج

ادمین باید ترفندها و روش‌های تأمین امنیت پیج را بداند و تمام راهکارهای موجود را برای تأمین امنیت پیج به کار ببندد. گاهی مواقع یک بیزینس اینستاگرامی با کلی تلاش، تولید محتوا و صرف هزینه و انرژی، به جایگاه قابل قبولی می‌رسد، اما ناگهان یک غفلت باعث می‌شود همه چیز از بین برود.

10. ثبت سفارش‌ها و برقراری ارتباط موثر با سایر واحدهای بیزینس

برخی از ادمین‌ها وظیفه ثبت سفارش را بر عهده دارند. به خصوص برای پیج‌های فروگاهی بزرگ. بنابراین، زمانی که یکی از مخاطبان، سفارش خود را برای خرید یک محصول در دایرکت اینستاگرام ثبت می‌کند، لازم است یک ادمین ثبت سفارش، مشخصات خریدار را دریافت و به واحدهای فروش و ارسال محصول منتقل کند. هرچه ادمین سریع‌تر این کار را انجام دهد، محصول زودتر به مشتری می‌رسد و در نتیجه مشتری از کسب و کار و پیجی که از آن خرید کرده، راضی‌تر خواهد بود.

آموزش و استخدام ادمین‌ها

با توجه به تقاضای بسیار بالای شغل ادمینی و ضرورت وجود یک پلتفرم اختصاصی برای ادمین‌ها، در دیدوگرام این امکان را فراهم کرده‌ است که ادمین‌ها به صورت حرفه‌ای آموزش ببینند و سپس وارد بازار کار شوند. در این پلتفرم کسانی که تمایل دارند به یک ادمین حرفه‌ای تبدیل شوند، تمام مهارت‌های مربوط به این شغل را به صورت کامل یاد می‌گیرند و بعد از آن می‌توانند وارد بازار کار شوند.

به عنوان نمونه، میتوانید لیست کاملی از ادمین های مدیریت کامل پیج معرفی شده در دیدوگرام را مشاهده کنید. کارفرماهایی که نیاز به ادمین داشته باشند هم می‌توانند به بخش درج آگهی مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت نمایند. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.