ارسال پیامک تبلیغاتی همراه اول چیست؟ + نحوه ارسال پیامک انبوه همراه اول

فرض کنید صاحب مغازه پیتزافروشی هستید و ۲۵ درصد تخفیف برای پیتزا در شعبه‌های مختلف مغازه‌های‌تان در تهران در نظر گرفته‌اید. تصمیم دارید پیام را برای کاربرانی که شماره همراه اول دارند ارسال کنید. بهترین روش تبلیغاتی شما چیست؟ در این مطلب می‌خواهیم در مورد ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره‌های همراه اول و روش‌های مختلف فرستادن اس ‌ام اس صحبت ‌کنیم، پس برای اینکه بدانید چطور پیام تبلیغاتی هدفمند ارسال کنید در ادامه با ما همراه باشید.

ارسال پیامک با موبایل شخصی

به نقل از ملی پیامک، ارسال پیامک از طریق شماره همراه شخصی‌ هم امکانپذیر است، که البته تا حدودی درست است. یعنی زمانی که قصد دارید برای تعداد کمی از مخاطبان پیام ارسال کنید می‌توانید از شماره شخصی استفاده کنید، اما زمانی که قصد ارسال پیام تبلیغاتی به کاربران زیادی را دارید استفاده از موبایل خیلی هم کار درستی نیست زیرا علاوه بر صرف هزینه زیاد برای هر پیام، طبق قوانین و مقرارت مخابرات سیم‌کارت بعد از ارسال تعدادی پیامک می‌سوزد و عملاً ارسال با شماره شخصی امکانپذیر نیست. پس چاره کار چیست؟ نگران نباشید زیرا در ادامه خیلی راحت می‌گویم چه کاری انجام دهید تا هم مشتری بیشتری جذب کنید و هم پیام هدفمند ارسال کنید.

ارسال پیامک تبلیغاتی همراه اول

همراه اول یکی از اپراتورهای خدماتی در کشور است که به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ امکان ارسال پیام تبلیغاتی به صورت تکی و عمده را می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر به معرفی محصولات و اطلاع‌رسانی بپردازند.

برخی از افراد تصور می‌کنند برای ارسال پیام به شماره‌های همراه اول، باید به مخابرات مراجعه کنند یا مثلاً از سایت همراه اول استفاده کنند. اما این تصور درست نیست و تنها کاری که باید انجام دهید تهیه پنل پیامکی از این آدرس  است.

چگونه به مشترکین همراه اول اس ام اس ارسال می‌شود؟

فرض کنید شما صاحب کسب‌وکار فروش پوشاک هستید که برای مدت زمان محدودی تخفیف در نظر گرفتید. حالا می‌خواهید تخفیف در نظر گرفته شده را با اس ام اس برای مشتریان‌ ارسال کنید، ولی قصد دارید که پیام‌‌ تخفیف را به صورت طبقه‌بندی و فقط  برای کاربران همراه اول اعتباری یا دائمی ارسال کنید. تقریباً همهٔ پنل‌های ارسال اس ام اس، شبیه به هم هستند، ولی ما فقط بر اساس محیط کاربری سامانه ملی پیامک، روش‌های ارسال اس ام اس به همراه اول را توضیح می‌دهیم. برای ارسال پیام به کاربران همراه اول، ابتدا باید وارد سامانه پیامکی‌تان شوید. سپس با استفاده از یکی از روش‌های زیر اس ام اس ارسال کنید.

ارسال پیام تبلیغاتی با استفاده از کدپستی همراه اول

در روش ارسال از طریق کدپستی، می‌توانید با وارد کردن کدپستی منطقه مورد نظر به کاربران همراه اول پیامک ارسال کنید. مثلاً شما صاحب مغازه خواروبار فروشی هستید که امکان ارسال رایگان محصولات به محله‌های اطراف مغازه‌تان را دارید، می‌توانید با وارد کردن ۵ رقم اول کدپستی منطقه، پیامک استفاده از ارسال رایگان را به مشترکین همراه اول در محله‌های همجوار ارسال کنید. استفاده از روش کدپستی همراه اول در پنل ملی پیامک بسیار ساده است، متن پیام را تایپ کنید و سپس چند رقم اول شماره کدپستی را وارد کنید.

می‌توانید تعداد گیرندگان دلخواه را از بین شماره‌ها انتخاب کنید، یعنی اگر منطقه مورد نظر ۱۰۰هزار کاربر همراه اول دارد شما می‌توانید فقط برای ۵هزار نفر پیام ارسال کنید. امکان ارسال به صورت تصادفی و ترتیبی را هم دارید به این معنا که می‌توانید انتخاب کنید پیام برای ۱۰۰۰ نفر اول لیست ارسال شود و در نوبت‌های بعدی از نفر ۱۰۰۱ شروع شود یا اینکه به صورت تصادفی پیام ارسال شود. همچنین می‌توانید برای چند ناحیه مختلف به صورت هم‌زمان پیام ارسال کنید.

ارسال پیامک تبلیغاتی همراه اول با استفاده از نقشه

اگر کد پستی منطقه را ندارید نگران نباشید زیرا می‌توانید با استفاده از نقشه موجود در امکانات ملی پیامک به کدپستی منطقه‌های مختلف شهرهای بزرگ دسترسی پیدا کنید و پیامک را برای منطقه‌ای خاص یا چند منطقه ارسال کنید. اجازه دهید با مثال واضح‌تر توضیح دهیم. به عنوان مثال شما مغازه فروش، رهن و اجاره املاک را در منطقه گیشا افتتاح کرده‌اید و می‌خواهید به مشترکین همراه اول، در منطقه گیشا پیام ارسال کنید که مغازه شما افتتاح شده است. ابتدا وارد سامانه ملی پیامک شوید و سپس از قسمت ارسال روی گزینه پیامپ کلیک کنید. در قسمت پیامپ نقشه‌ شهر تهران باز می‌شود، از روی نقشه منطقه گیشا را پیدا کنید.

بعد از کلیک روی گیشا شما هم به کدپستی و هم به تعداد‌ مشترکین همراه اول و ایرانسل منطقه گیشا دسترسی پیدا می‌کنید. در قدم بعدی گزینه همراه اول را تیک بزنید و تعداد پیامک ارسالی را تایپ کنید، با طی ادامه مراحل اس ام اس به مخاطبان همراه اول ارسال می‌شود. البته در ماژول پیامپ ملی پیامک، به نقشه حدود ۲۰ کلانشهر ایران از جمله: مشهد، اصفهان، تبریز، شیرازو... دسترسی دارید و می‌توانید برای ارسال پیام استفاده کنید. ولی برای شهرهای کوچک، می‌توانید از روش کدپستی استفاده کنید، تا نقشه شهرهای کوچکتر نیز در به‌روزرسانی‌های بعدی در پیامپ اضافه شود.

مقایسه ارسال پیام با موبایل و پنل پیامکی

به احتمال زیاد تا اینجا تفاوت بین ارسال پیام با موبایل و پنل پیامکی را تا حدودی متوجه شده‌اید، اما اجازه دهید بیشتر و کامل‌تر هم توضیح دهیم.

تعرفه ارسال پیام

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد استفاده از موبایل برای ارسال پیامک تبلیغاتی همراه اول تقریباً غیرممکن است. زیرا با استفاده از تلفن همراه شخصی، امکان ارسال پیام‌های زیاد وجود ندارد و باعث می‌شود سیم‌کارت بسوزد. از طرف دیگر، هزینه هر پیام و وقتی که برای هر پیام استفاده می‌شود بسیار زیاد است و فقط به کاربران محدودی که در لیست مخاطبان‌تان وجود دارند یا شماره موبایل‌شان را دارید، می‌توانید پیام ارسال کنید. با همه نکات گفته شده اگر قصد ارسال پیام تبلیغاتی به کاربران محدود را دارید، استفاده از تلفن همراه شخصی مناسب است. ولی با استفاده از پنل پیامکی هم امکانات بیشتری را برای ارسال اس ام اس در دسترس دارید، هم هزینه ارسال پیام بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

دسترسی به بانک شماره

یکی دیگر از امکانات پنل پیامکی دسترسی به بانک شماره‌های پنل است. با دسترسی به بانک شماره‌های پنل می‌توانید برای کاربران زیادی پیام ارسال کنید و همچنین با استفاده از دفترچه تلفن موجود در سامانه، شماره مشتریان قبلی‌ را وارد پنل کنید. با قابلیت تفکیک شماره‌ها هم، می‌توانید مخاطبان را گروه‌بندی کنید تا شمارۀ مشتریان جدید و قدیمی را از هم تفکیک شوند.

صرفه‌جویی در زمان

در پنل نیاز به صرف وقت زیادی ندارید و در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانید به همه کاربران پیام ارسال کنید. امکان ارسال زمانبندی در پنل پیامکی فعال است، یعنی مثلاً می‌خواهید برای فردا ساعت ۱۰ صبح پیام به کاربران ارسال شود که تخفیف از فروشگاه شما شروع شده است، می‌توانید با استفاده از پنل ملی پیامک به‌راحتی تنظیماتی انجام دهید تا اس ام اس فردا راس ساعت ۱۰ به کاربران همراه اول ارسال شود.

گزارش‌گیری از پیام‌ها

یکی از امکانات خیلی خوبی که پنل دارد، امکان گزارش‌گیری از پیام‌های ارسال شده است. مثلاً اگر قرار است در جلسه‌ای حاضر شوید که نیاز به ارائه گزارش کار باشد، خیلی راحت می‌توانید از پیام‌های ارسالی به صورت فایل اکسل گزارش تهیه و ارائه کنید یا همه پیام‌های ارسال شده یا نشده را بررسی کنید.

آیا شما هم از اس ام اس تبلیغاتی استفاده می‌کنید؟

در این مطلب در مورد ارسال پیامک تبلیغاتی با موبایل شخصی صحبت کردیم و دلیل استفاده کردن یا نکردن از تلفن همراه را توضیح دادیم. روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی همراه اول را با استفاده از کد پستی و با استفاده از نقشه را توضیح دادیم. بین ارسال پیام با موبایل و پنل کاربری مقایسه‌ انجام دادیم، مزایا و معایب هر کدام را هم گفتیم تا با هر دو روش کاملاً آشنا شوید و با توجه به هدفی که دارید، روش مناسب‌تر را انتخاب کنید. اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری هستید و نیاز به تبلیغات دارید قطعاً می‌دانید که بازاریابی پیامکی یکی از روش‌های بسیار موثر برای تبلیغات است، پس همین الان با مشاوران ملی پیامک تماس بگیرید و در مورد بازاریابی پیامکی مشاوره رایگان بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.