شرایط کلی بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳، آیا رکود ادامه دارد؟!

 این در حالی بود که ارزهای دیجیتال تا اواخر سال ۲۰۲۱ در وضعیت ایده‌آلی بود و سودآوری زیادی به همراه داشت. اما روند تغییر قیمت در دنیای ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته باعث شد که سرمایه‌گذاران امید خود را حفظ کنند و به آینده رمز ارزها خوشبین باشند.

سال ۲۰۲۳ کلا شرایط تغییر کرد و نشان داد که دنیای کریپتو همیشه فرصت کسب سود برای کاربران فراهم می‌کند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که شرایط کلی بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳، آیا رکود ادامه دارد؟! پس اگر قصد سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها در سال جاری را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

مروری بر اتفاقات مهم دنیای رمز ارزها در سال ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۳ یکی از سال‌های مهم و پر حادثه برای دنیای کریپتو بوده است. در سال ۲۰۲۳ اتفاقات مهمی زیادی رخ داده است و هر یک از این اتفاقات نقش بزرگی در وضعیت بازار ایفا کرده‌اند. در این بخش قصد داریم اتفاقات مهمی که در سال ۲۰۲۳ برای دنیای رمز ارزها رقم خورده است را برای شما بیان کنیم.                              

۱- تعطیل شدن بانک سیلیکون ولی  قفل شدن ۳.۳ میلیارد دلار usdc در آن

بانک سیلیکون ولی (SVB) توسط ناظر مالی ایالت کالیفرنیا تعطیل شد. این بانک ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه از شرکت‌های بزرگ را نگهداری می‌کرد.

سیلیکون ولی جزو ۲۰ بانک بزرگ ایالات متحده به شمار می‌رود و تعطیل شدن آن شوک بزرگی به سرمایه‌گذاران وارد می‌کند. با استناد به حرف توسعه‌دهنده یو اس دی کوین؛ ۳.۳ میلیارد دلار از ذخایر ۴۰ میلیارد دلاری این استیبل کوین در بانک SVB قفل شده است.

این قضیه در کنار فشار فروش USDC باعث شد که قیمت این استیبل کوین به زیر یک دلار سقوط کند.

شکایت دادستان نیویورک از صرافی کوکوین

2- شکایت دادستان نیویورک از صرافی کوکوین

لتیتیا حیمز (دادستان کل نیویورک)، پس از خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کوکوین متوجه شد که این صرافی در نیویورک ثبت نشده است.

به همین جهت از صرافی کوکوین شکایت کرد. همچنین لتیتیا جیمز مدعی شد که صرافی کوکوین قانون اوراق بهادار را هنگام فروش و فروش کالا نقض می‌کند.

3- تایید حمله به چندین استخر نقدینگی توسط شبکه هدرا (HBAR)

تیم توسعه‌دهنده هدرا، تایید کرد که قراردادهای هوشمند این شبکه مورد حمله هکرها قرار گرفته است و این حمله باعث سرقت از چندین استخر نقدینگی هدرا شده است.

این حمله زمانی ردیابی شد که هکر قصد داشت توکن‌های دزدیده شده را از طریق پل هش پورت انتقال دهد. نکته قابل توجه این است که شبکه هدرا، هنوز مقدار توکن‌های دزدیده شده را اعلام نکرده است.

4- به تعویق افتادن محاکمه صرافی FTX

به تعویق افتادن محاکمه صرافی FTX یکی دیگر از اتفاقات مهم کریپتویی سال 2023 است. وکلای بنیانگذار FTX عنوان کردند که منتظر شواهد بیشتری علیه بنکمن فراید هستند. به همین دلیل محاکمه او به تعویق می‌افتد.

همچنین اسناد موجود در دادگاه نشان می‌دهد که شرکت‌های حقوقی، بانک‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های مشاوره‌ای همراه با FTX مجموعه 34.18 میلیون دلار را در ژانویه به این صرافی پرداخت کرده‌اند.

5- مالیات 30 درصدی برای استخراج کریپتو در ایالات متحده

جو بایدن (رئیس جمهور حال حاضر آمریکا)، در صدد این است که فعالیت ماینرها را به حداقل برساند.

به گفته کاخ سفید، هر شرکتی که از منابع انرژی استفاده می‌کند مشمول مالیات 30 درصدی هزینه برق مورد استفاده برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌شوند.

رد کردن اسناد و فاکتورهای جعلی توسط توسعه دهندگان تتر

6- رد کردن اسناد و فاکتورهای جعلی توسط توسعه دهندگان تتر

ژورنال وال استریت گزارش داد که نهادهای مرتبط با تتر و صرافی بیت فینیکس برای باز کردن حساب‌های بانکی از تراکنش‌های جعلی استفاده می‌کند.

اما شبکه تتر و توسعه‌دهندگان آن، ادعاهای وارد شده را کاملا بی اساس و قدیمی اعلام کرد. از طرفی تتر اعلام کرد که به‌صورت داوطلبانه در ایالات متحده و خارج از کشور به مقامات کمک می‌کند.

7- ورشکست شدن لونا Luna و کرش مارکت

Luna و terraUSD در بلاک چین terra به هم متصل هستند و ایده این بود که اگر ارزش استیبل کوین در خطر کاهش قیمت از ارزش دلار بود، ارز دیجیتال لونا، terraUSD را تثبیت کند. این روش جواب نداد و بسیاری از افرادی که لونا و terraUSD داشتند بیشتر سرمایه‌گذاری خود را از دست دادند. متعاقب آن بازار ارز دیجیتال نیز کاهش قیمت شدیدی تجربه کرد.

وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی پر نوسان است. بازار کریپتو با شروع سال جدید رنگ و هوای تازه‌ای به خود گرفته است و تقریبا از حالت ریزشی خارج شده است. طی این 8 ماه، سرمایه‌گذاران با هولد ارزهایی همچون ریپل، بیت کوین و اتریوم توانسته‌اند سودهای قابل توجهی به دست آورند.

در حال حاضر اغلب رمز ارزها در یک بازه قیمتی خاص در حال رنج زدن هستند. این فرآیند قبلا نیز تکرار شده است و انتظار می‌رود که در کوتاه مدت شاهد تغییرات قیمتی جذابی در دنیای ارزهای دیجیتال باشیم.

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال یک فرصت ایده‌آل برای شماست تا بتوانید در سال جاری سودهای بسیار خوبی به دست آورید. صرافی ایرانیکارت با پشتیبانی از بهترین ارزهای دیجیتال برای انواع سرمایه‌گذاری، شرایط لازم برای این کار را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

آیا رکود ادامه دارد؟!

بازار ارزهای دیجیتال کاملا غیر قابل پیش بینی است به همین جهت نمی‌توان نظر قطعی درباره آن داد. اما طی 13 سالی که از پیدایش کریپتو می‌گذرد هیچ وقت دوران رکود همیشگی نبوده است و رمز ارزها با سودهای قابل توجه خود توانسته‌اند کاربران را شگفت‌زده کنند.

در حال حاضر نیز شرایط به همین صورت است چرا که امسال شاهد رشد ارزهای دیجیتال هستیم و این نشان‌دهنده حرکت مثبت رمز ارزها هستیم.  البته باید دقت داشته باشید که هر ریزشی یک شانس برای سرمایه‌گذاران است تا بتوانند دارایی‌های مورد علاقه خود را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند.

در نهایت می‌توان گفت که احتمال دارد رکود به زودی پایان یابد و طبق پیش بینی کارشناسان شاهد رشد قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها در اواخر سال 2023 و سال 2024 باشیم. برای بهره مندی از این فرصت، شما می‌توانید برای خرید و فروش بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال در صرافی ایرانیکارت از طریق لینک http://iranicard.ir/crypto  اقدام کنید.

سخن پایانی

بازار کریپتو یکی از بازارهای جذاب و البته پر نوسان است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. این بازار فراز و نشیب‌های زیادی به همراه دارد و فرصت‌های کسب سود زیادی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. پس از اوج بیت کوین و ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۲۱، این بازار دچار سیر نزولی شدیدی شد و جهانیان را شوکه کرد. اما با شروع سال ۲۰۲۳ همه چیز تغییر کرد چرا که امسال بازار رمز ارزها در وضعیت خوبی قرار دارند و سودهای زیادی نصیب تریدرها کرده‌اند.

در این مقاله سعی کردیم با بررسی شرایط کلی بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳، آیا رکود ادامه دارد؟!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.