این نهاد به عنوان نماینده انحصاری شرکت GCL International یکی از بزرگترین شرکت های صدور گواهینامه ایزو با بیش از ۵۵ نمایندگی در سراسر دنیا تحت اعتبار قدرتمندترین مرجع اعتباربخشی دنیاUnited Kingdom Accreditation UKAS فعالیت می نماید و توانایی صدور گواهینامه ISO ۹۰۰۱, ISO ۱۴۰۰۱, ISO ۴۵۰۰۱, ISO ۱۳۴۸۵, ISO ۵۰۰۰۱, ISO ۲۲۰۰۰, ISO ۲۷۰۰۱, HACCP, GMP و گواهینامه CE برای محصولات Machinery و Lift را دارا میباشد. سرویس اعتباربخشی بریتانیا (UKAS) تنها نهاد ملی اعتباربخشی برای بریتانیا است.

شرکت GCL International UK به عنوان نهاد صدور گواهینامه محصول تحت اعتبار IOAS مجاز به صدور گواهینامه GOTS , GRS, RCS,OCS, RWS, RMS می باشد. همچنین شرکت جی سی ال تحت اعتبار ASI مجاز به ممیزی و صدورگواهینامه محصول FSC مرتبط صنایع چوب ، کاغذ، خمیر و …. می باشد. این مجموعه مجاز به صدور گواهی PEFC  نیز در این حوزه می باشد.

یکی از خدمات دیگر نیز ارزیابی صدور گواهینامه ارگانیک برای مواد غذایی می باشد. قابل توجه است شرکت جی سی ال در زمینه سیستم های مسئولیت پذیری اجتماعی مانند Sedex, SLCP, Wrap, Higg index و … نیز دارای اعتبار است. آکادمی اموزش شرکت آزمون و تایید کاربران وارنا  نیز دوره های سرممیزی سیستم های مدیریت ISO۴۵۰۰۱ ،ISO۲۲۰۰۰ ،ISO۱۴۰۰۱ ،ISO۹۰۰۱ ISO ۲۷۰۰۱,  ۱۳۴۸۵ ISO تحت اعتبار IRCA  و Examplar Global برگزار می نماید.

تفاوت گواهینامه محصول و گواهینامه سیستم مدیریتی

تفاوت گواهینامه محصول و گواهینامه سیستم مدیریتی

گواهینامه محصول (Product Certification) و گواهینامه مدیریتی (Management System Certification) دو نوع متفاوت از گواهینامه‌ها هستند که به جنبه‌های مختلف از یک سازمان یا محصول ارتباط دارند. در ادامه به تفاوت‌های اصلی بین این دو نوع گواهینامه می‌پردازیم:

گواهینامه محصول (Product Certification):

این نوع گواهینامه به محصولات خاص اختصاص دارد. به عبارت دیگر، محصول خاصی در ارتباط با استانداردها و نیازهای معین مورد ارزیابی و آزمون قرار می‌گیرد. هدف اصلی این گواهینامه، تأیید کیفیت، ایمنی و مطابقت محصول با استانداردها و مقررات مربوطه است.

محصولات متعددی در این زمینه می‌توانند شامل باشند، مانند تجهیزات الکترونیکی، وسایل پزشکی، تجهیزات صنعتی و غیره.

گواهینامه مدیریتی (Management System Certification):

این نوع گواهینامه به سیستم‌ها و فرآیندهای مدیریتی یک سازمان اختصاص دارد. به عبارت دیگر، این گواهینامه نشانگر این است که سازمان به روش‌های مدیریتی خاصی عمل می‌کند که با استانداردها و نیازهای معینی مطابقت دارد. یکی از مثال‌های معروف این نوع گواهینامه، گواهینامه‌های استانداردهای ISO در حوزه‌های مختلف مانند ISO 9001 (مدیریت کیفیت)، ISO 14001 (مدیریت محیط‌زیست) و ISO 27001 (مدیریت امنیت اطلاعات) است. هدف اصلی این گواهینامه، اطمینان حاصل کردن از بهبود فرآیندها، کیفیت، ایمنی و مطابقت با استانداردهای مدیریتی مشخص است.

در نتیجه، تفاوت اصلی بین این دو نوع گواهینامه در محتوا و محدوده آنها است. گواهینامه محصول به کیفیت و مطابقت محصول با استانداردها و مقررات مربوطه توجه دارد، در حالی که گواهینامه مدیریتی بر روش‌ها و فرآیندهای مدیریتی سازمان و مطابقت با استانداردهای مدیریتی تمرکز دارد.

گواهینامه محصول مانند

گواهینامه CE یک نشان‌ است که برای تأیید مطابقت محصولات با استانداردها و مقررات اروپایی صادر می‌شود. این نشان، به معنای “Conformité Européene” یا “مطابقت اروپایی” است. که به نوعی امروزه وجود آن تضمینی برای فروش محصول در قاره ی سبز یعنی اروپا و دارای شرایط و الزامات خاصی می باشد.

به جرات می توان اشاره نمود که این شرکت در زمینه ارائه خدمات گواهینامه محصول اروپا ، با وسعت ترین و با دانش بالا اقدام به ارائه خدمات می نماید. هدایت این خدمت ، توسط دپارتمان گواهی محصول مجموعه و کارکنان خارجی این شرکت در کشور بلغارستان و ترکیه انجام میگردد.

عموما برای اخذ گواهی CE  ابتدا می بایست دایرکتیو مرتبط به محصول و سپس استاندارد اروپایی مربوط به محصول را شناسایی نمود و پس از آن اقدام به انجام فعالیت های بعدی کرد.

گواهینامه سیستم های مدیریتی

گواهینامه سیستم های مدیریتی مانند :

ایزو  ۹۰۰۱

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ یکی از معروف‌ترین استانداردهای مدیریت کیفیت است که توسط سازمان بین‌المللی استانداردها (ISO) تعیین و انتشار یافته است. این استاندارد بر اصول مدیریت کیفیت تمرکز دارد و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا سیستم‌ها و فرآیندهای خود را بهبود داده و کیفیت خدمات و محصولات خود را ارتقا دهند. گواهینامه ISO ۹۰۰۱ نشانگر آن است که سازمان دارای سیستم مدیریت کیفیت مطابق با معیارهای این استاندارد است.

ایزو ۱۳۴۸۵

گواهینامه ISO 13485 یک استاندارد بین‌المللی در زمینه سیستم‌های مدیریت کیفیت برای تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان محصولات پزشکی است. این استاندارد توسط سازمان بین‌المللی استانداردها (ISO) تعیین و انتشار یافته است و بر روی مواردی مانند تجهیزات پزشکی، وسایل تشخیصی، وسایل پزشکی مرتبط با تشخیص و درمان، و موارد مشابه تمرکز دارد.

ISO 13485 به منظور ارتقاء کیفیت و ایمنی محصولات پزشکی، ایجاد محیط‌های مطمئن و مطابق با مقررات و قوانین مربوطه، و بهبود فرآیندهای مدیریتی در صنعت پزشکی توسعه داده شده است.

ایزو ۱۴۰۰۱

گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱، سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001 به عنوان یک عنصر موثر در نظام مدیریت، عملکرد زیست محیطی سازمان را بهبود بخشیده، نظام مدیریت را منسجم و استاندارد کرده، اجرا و راهبری امور را هماهنگ ساخته، مدیران را با شیوه های حل مشکلات آشنا نموده و موانع ساختاری موجود را مشخص می سازد. این استاندارد انعطاف پذیر بوده و اجزای آن متناسب با ویژگیهای هر سازمان و نیز قوانین و شرایط محیط زیست هر کشور  انتخاب می شود.

و با هدف برقراری نظام مدیریت زیست محیطی در نظام موجود در یک سازمان، شرکت و… استقرار می یابد، تا با روشی هدفمند و نظام مند، مشکلات و خطرات زیست محیطی مرتبط با فعالیتهای سازمان را در قسمتهای مختلف شناسایی و سپس به دسته بندی آنها بپردازد. در مرحله بعد برحسب اولویت بندی های صورت گرفته ، برنامه های مشخصی به منظور کنترل و کاهش خطرات و مشکلات مذکور، تدوین می گردد که در آنها حوزه فعالیت، زمان انجام، مسئولیت ها و روشهای انجام کار دقیقاً مشخص شده است.

ایزو ۴۵۰۰۱

گواهینامه ISO 45001 یک استاندارد جهانی در زمینه سیستم‌های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی است که توسط سازمان بین‌المللی استانداردها (ISO) تعیین و انتشار یافته است. این استاندارد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهبود‌هایی در زمینه ایمنی و بهداشت شغلی ایجاد کرده و برای کاهش حوادث و خطرات شغلی اقدامات مناسبی انجام دهند.

سازمان جهانی استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ را به عنوان یک مبنای بین المللی در جهت سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای طراحی و تکوین نموده است.پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای یک تصمیم استراتژیک توسط سازمان برای تضمین این که پرسنل در فضای ایمن تر و با سلامتی بیشتر فعالیت مینمایند می باشد که خود سبب افزایش سوداوری سازمان در آن دوره و زمان می گردد.

این شرکت آمادگی همکاری با سازمان های مختلف اعم از دولتی و خصوصی فارغ از نوع و اندازه فعالیت آنها را دارد.

Email: Info@atkms.ir

Tell: 02188397795-88397446

Mob: 09026376565

اینترنشنال

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.