راهنمای خرید سنگ فرز؛ مثل یک حرفه ای بخرید

آرمیچر در سنگ فرز با کمک نیروی الکتریکی انرژی چرخشی را به شفت منتقل کرده و باعش چرخش صفحه می شود. سرعت در سنگ فرز به اندازه ای بالا است که در کمترین دقایق، قطعه کار مورد نظر برش خورده یا ساب زنی می شود. سنگ فرز یک ابزار کاربردی است که آهنگر ها، سنگ کارها، جوشکاران و ... از آن در کارگاه خود استفاده می کنند و دارای انواع مختلفی است. با دانستن راهنمای خرید سنگ فرز و تفاوت هایی که میان انواع مختلف این ابزار برش وجود دارد شما می توانید مانند یک کارشناس خبره محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

سنگ فرز چیست؟

سنگ فرز یک ابزار کاربردی است که با کمک سرعت چرخش صفحه دیسک می تواند روی سطوح مختلف برش، پولیش، ساب و شیار ایجاد کند. مکانیزم کار سنگ فرز به این صورت است که انرژی اکتریکی وارد موتور می شود و سپس با چرخ آرمیچر به عنوان قلب سنگ فرز انرژی چرخشی به شفت که وظیفه نگه داشتن صفحه را دارد منتقل می شود.

سرعت و میزان قدرت موتور سنگ فرز با توجه به انواع مختلفی که دارد متفاوت است. برای مثال میزان سرعت چرخش مینی فرز با فرز آهنگری متفاوت است و هر چه دستگاه فرز موتور قدرتمند تری داشته باشد انرژی چرخشی بیشتری را به وجود می آرود. برای درک بهتر از موضوع مورد بحث که درباره بهترین سنگ فرز و راهنمای خرید سنگ فرز است در ادامه انواع مختلف این ابزار را به صورت تیتر معرفی می کنیم.

  • فرز آهنگری (دسته بلند و دسته کوتاه)

  • فرز سنگبری (دسته بلند و دسته کوتاه)

  • مینی فرز (دسته بلند و دسته کوتاه)

  • فرز انگشتی (گلو بلند و گلو کوتاه)

  • مینی فرز شارژی براشلس

بهترین سنگ فرز چه مشخصاتی دارد؟

بهترین سنگ فرز چه مشخصاتی دارد؟

هنگام خرید اولین چیزی که به ذهن می رسد و یا سوال می پرسیم این است که بهترین است و یا می گوییم که بهترین ابزار را می خواهیم. برای اینکه بتوانیم بهترین ابزار موجود در بازار را تهیه کنیم دانستن چند نکته بسیار مهم و ضروری است.

برند های مختلفی در سطح جهان فرز تولید می کنند که مهم ترین آنها بوش، ماکیتا، دیوالت، آروا و ... هستند که در کارخانه های مجهز و پیشرفته خود و طبق استاندارد های جهانی و منطبق با موارد کنترل و تضمین کیفیت فرز را تولید می کنند.

تولید محصول منطبق با استاندارد های جهانی و موارد کیفی یکی از اصول مهم و حائز اهمیت در انتخاب بهترین سنگ فرز است که در کارخانه آروا این موارد به بهترین شکل صورت می گیرد و برای تولید سنگ فرز و مینی فرز که هم سطح برند های معتبر جهانی هستند، از امکانات و دستگاه های پیشرفته استفاده می شود.

علاوه بر این موارد تیم مهندسی متخصص و تضمین کیفیت آروا تمامی موارد را زیر نظر دارند تا در پروسه و فرآیند تولید هیچ گونه خطایی رخ ندهد و محصولی با کیفیت تضمین شده تولید و به بازار عرضه شود تا تمامی اهل فن در کارهای خود از بهترین سنگ فرز استفاده کنند.

راهنمای خرید سنگ فرز

پس از دانستن اینکه سنگ فرز چیست؟ بهتر است به مورد مهم دیگری که راهنمای خرید سنگ فرز است اشاره کنیم. موارد زیادی در یک خرید موثر هستند که در خصوص سنگ فرز می توان به نوع کاربری، قدر موتور و ... اشاره کرد. در ادامه مهم ترین و تاثیرگذار ترین نکته هایی را که می تواند شما را به بهترین سنگ فرز نزدیک کنند اشاره می کنیم و درباره هر کدام توضیحاتی را می دهیم.

توجه به برند و مارک

در انتخاب سنگ فرز، به برند تولیدکننده توجه کنید. برندهای معتبری مانند آروا، متابو، ماکیتا، بوش وجود دارند. برند آروا با توجه به تولید فرز های استاندارد در سطح جهانی از برند های معتبر و با کیفیت در بازار ابزار ایران است که در زمینه های مختلفی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. برای اطمینان از کیفیت، آروا محصولات با گارانتی های منحصر به فرد و بلند مدت ارائه می دهد.

طراحی استاندارد

طراحی استاندارد

مطمئن شوید که سنگ فرز دارای حفاظ‌های ایمنی است و طراحی آن با اصول ایمنی و ارگونومیک در نظر گرفته شده است. حفاظ‌ها کار با سنگ فرز را ایمن‌ تر می‌کنند و در صورت شکستن سنگ، احتمال برخورد آن به کاربر را کاهش می‌دهند. در تمامی فرز های تولید آروا این موارد رعایت شده است.

دسته استاندارد و ارگونومیک

محصولات با دسته استاندارد و ارگونومیک کمک می‌کنند تا کار با سنگ فرز را راحت‌تر و کنترل بهتری روی دستگاه داشته باشید. دسته ارگونومیک همچنین به کاهش خستگی در طول کار کمک می‌کند. سنگ فرز آروا از این ویژگی و مزیت برخوردار است.

قابلیت استارت نرم

محصولات با قابلیت soft start اجازه می‌دهند که قدرت اولیه دستگاه به طور نرم و بدون فشار زیادی شروع شود. این ویژگی سادگی کار با دستگاه را افزایش می‌دهد و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد. این قابلیت از جمله مواردی است که در زمان ساخت فرز آروا رعایت می شود.

قابلیت کنترل سرعت

اگر به دنبال استفاده خاصی از سنگ فرز هستید، مدلی با قابلیت کنترل سرعت را انتخاب کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا سرعت کار را در شرایط مختلف تنظیم کنید. کلید دیمز یکی از موارد مهم در انتخاب بهترین سنگ فرز است که در محصولا آروا نیز وجود دارد.

منبع تغذیه

توجه به منبع تغذیه دستگاه نیز مهم است. سنگ فرز‌ها می‌توانند با کمپرسور باد، باتری یا برق شهری کار کنند. منبع تغذیه بر اساس نیاز و شرایط خود انتخاب شود.

قدرت موتور

محصولات با قدرت موتور مناسب برای کارهای سنگین و طولانی مدت مناسب هستند، اما برای کارهای ظریف به دستگاه با قدرت موتور متعادل نیاز است.

کاربرد مورد نظر

متناسب با کاربرد خود (مثلاً سنگبری، کار با چوب، برش فلزات، ساب زنی و پولیش و ...) محصول مناسب را انتخاب کنید.

از کجا سنگ فرز بخریم؟

آروا در کارخانه یزرگ خود محصولات متنوع و با کیفیتی را منطبق با استاندارد های جهانی تولید می کند. برای تهیه محصولات آروا و خرید سنگ فرز آروا می توانید به نمایندگی های فروش آروا در سراسر کشور مراجعه کنید. آروا در سراسر کشور و شهر های مختلف نمایندگی های فعال دارد.

جمع بندی:

برای خرید بهترین سنگ فرز نکته ها و موارد مهمی وجود دارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به برند، نوع کاربرد و توان موتور، نشان های استاندارد و کیفیت اشاره کرد. فرز و مینی فرز آروا با رعایت تمامی این نکات توانسته است محصولی با کیفیت را به بازار عرضه کند که از آن بتوان در موارد و کارهای مختلفی استفاده کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.