0 تا 100 محاسبه وزن تیرآهن ظفر بناب

رپرتاژ آگهی: در این مقاله با مراحل محاسبه وزن تیرآهن ظفر بناب که یکی از پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی در ایران می‌باشد، آشنا می‌شوید.

تیرآهن‌های ظفر بناب 

تیرآهن‌های ظفر بناب از نظر شکل ظاهری، شبیه حرف انگلیسی H می‌باشند و همچنین به قسمت بالا و پایین تیرآهن بال گفته می‌شود. بخشی که موجب می‌شود تا این بال ها به یکدیگر متصل شوند، تیغه می‌گویند. اگر فلنج هایی از بیرون نازک و در داخل ضخیم‌تر باشد، به‌عنوان تیر I شناخته می‌شود، در حالی که اگر فلنج های آن دارای ضخامت ثابت باشند، به‌عنوان تیر H شناخته می‌شود. اگرچه آن‌ها عملاً یکسان هستند، این تفاوت اندک در فلنج ها کاربردهای اصلی آن‌ها را به شدت متمایز می‌کند.

شکل ظاهری تیر ظفر بناب

اگر تیرآهن را از نزدیک مشاهده کرده باشید متوجه می‌شوید که پشت به پشت بال ها، فاصله‌ای وجود دارد که به این فاصله جان تیر گفته می‌شود و سایز تیرآهن‌ها را بر اساس طول آن اعلام می‌کنند. لازم به ذکر این نکته است که هر قسمت از تیرآهن با حرف انگلیسی خاصی نمایش داده می‌شود که به شرح زیر می‌باشد:

  • طول جان تیرآهن یا سایز تیرآهن با حرف  H

  • طول بال تیرآهن با حرف  B

  • طول صاف تیغه تیر با حرف  D

  • طول تیغه داخلی تیر با حرف  Hi

محاسبه وزن تیرآهن ظفر بناب

تیرآهن‌های ظفر بناب از سایزهای 14 تا 20 در بازار موجود می‌باشند که هر یک طبق جدول اشتال، وزن متفاوتی دارد. همان طور که در مقدمه اشاره کردیم، با توجه به نوع ساختمان، نقشه کشی و صلاحدید کارشناسان وزن تیرآهن بناب استفاده شده در هر پروژه متغیر می‌باشد. به‌عنوان مثال در ساخت سقف، ستون و خرپاها توصیه می‌شود از تیرآهن سایز ۲۰ ظفربناب استفاده شود. برای استعلام قیمت و خرید تیرآهن ۲۰ ابتدا لیست مشخصات تیرآهن ۲۰ ظفربناب را مشاهده کنید.

قیمت تیرآهن امروز

همچنین از تیرآهن ۱۸ به دلیل مقاومت بالایی که در برابر تنش‌ها و نیروهای زیادی دارد در اکثر ساختمان‌ها به‌عنوان ستون اصلی سازه استفاده می‌شود؛ بنابراین خریداران باید در پروژه‌های خود از تیرآهن‌های مطابق با نوع کاربری خود استفاده کنند. برای استعلام قیمت تیرآهن سایز 18 امروز، اینجا کلیک کنید.

جدول وزن تیرآهن ظفربناب

جدول وزن تیرآهن ظفربناب به شرح زیر می‌باشد:

نام

سایز

وزن (kg)

تیرآهن 14 ظفربناب

14

123

تیرآهن 18 ظفربناب

18

200

تیرآهن 14 ظفربناب

14

130

تیرآهن 16 ظفربناب

16

170

تیرآهن 20 ظفربناب

20

255

وزن تیرآهن ظفر بناب را می‌توان با در اختیار داشتن جدول وزن تیرآهن یا جدول اشتال تیرآهن تخمین زد. جدول وزن تیرآهن شامل اطلاعاتی مانند ابعاد تیرآهن، مساحت سطح مقطع، وزن هر متر و وزن هر شاخه تیرآهن در طول‌های مختلف می‌باشد؛ بنابراین با در اختیار داشتن ابعاد تیرآهن ظفر بناب، می‌توان وزن آن و در نتیجه قیمت تیرآهن ظفر بناب را تخمین زد. اما گاهی اوقات تفاوت‌هایی در وزن استاندارد اشتال و تولیدات کارخانه‌های مختلف وجود دارد که در این موارد باید حین خرید، شناسنامه محصول را با دقت مورد بررسی قرار داد.

فرمول محاسبه وزن تیرآهن ظفر بناب

برای محاسبه وزن تیرآهن ظفربناب از فرمول زیر استفاده می‌شود.

طول تیرآهن به متر × وزن یک متر (از جدول اشتال) = وزن تیرآهن بناب

لازم به ذکر است که وزن تیرآهن خریداری شده توسط شما ممکن است به دلیل استفاده از استانداردی خاص توسط کارخانه سازنده با عدد به دست آمده از فرمول کمی متفاوت باشد ولی هر چه این اعداد به یکدیگر نزدیک‌تر باشند نشان دهنده کیفیت تیرآهن خریداری شده است.

خرید تیرآهن از آهن اسپات

با کمک جداول وزنی می‌توانید تخمین مناسبی از قیمت روز تیراهن داشته باشید. اما از آنجاکه قیمت تیرآهن به عوامل زیادی همچون بازار ارز، هزینه حمل و نقل، میزان تقاضا و... بستگی دارد، میتوانید با مراجعه به سایت آهن اسپات (ahanspot.com) و مشاهده لیست قیمت انواع تیرآهن در سایزهای مختلف را مشاهده کنید. در نهایت با مقایسه قیمتها خریدی به صرفه را تجربه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان خرید تیرآهن ظفر بناب و سایر برندهای تیر، میتوانید با شماره 91005131_021 تماس بگیرید.    

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.