سفر تیم اعزامی فیبو به اقلیم کردستان؛

رپرتاژ آگهی: بررسی ها نشان داده است که خانه هایی که با ورق های اکسید منیزیم ساخته می شوند، تا ۳۵ درصد نسبت به متریال کنونی صرفه جویی در انرژی را نیز به همراه دارند. نکته اینجاست که اکنون در دنیا حدود ۱۰ کارخانه تولید ورق های اکسید منیزیم وجود دارد که البته در حوزه خاورمیانه گروه صنعتی فیبو با ظرفیت کارخانه ای که در کشور عمان دارد، یکه تازی می کند و ورق های اکسید منیزیم را با برند خود تحت عنوان «فیبورد» تولید و روانه بازارهای مصرف می کند.

گروه صنعتی فیبو حدود چهار ماه است که دفتر کار خود در ایران را نیز فعال کرده است و در گام نخست بحث واگذاری نمایندگی های پرینتر با هدف طرح و نقش دار کردن ورق های تولیدی که ابعاد آن ۱/۲۲ در ۲/۸۰ سانتیمتر است را در دستور کار قرار داد و در همین مدت کم، از مجموع ۵۰ نمایندگی هدف‌گذاری شده، بیش از ۴۵ نمایندگی را در استانهای مختلف واگذار کرده است که طبق محاسبات دقیق انجام شده، امکان درآمدزایی برای هر نماینده در یک شیفت کاری تا ۲۳۷ میلیون تومان را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:  از درآمد دلاری تا اشتغال زایی.

تسخیر بازارهای بین المللی و منطقه ای :

گروه صنعتی فیبو عمان در استراتژی علمی و مدون خود که مطابق مدل کامیوس در دست اجرا دارد، اقدام به برندسازی، مارکتینگ و بازارسازی در کشورهای دیگر کرده است و برای شروع این اقدام مهم، تیم اعزامی این گروه هفته پیش سفری به کشور عراق و منطقه اقلیم کردستان داشت.

در این سفر پنج روزه که با هدایت مهندس خسرو حداد رضوی معاون بازرگانی گروه صنعتی فیبو انجام شد، دستاوردهای ارزشمندی حاصل شد که می تواند نقطه آغاز جهانی شدن برند فیبو و فراگیر شدن ورق های اکسید منیزیم با برند فیبورد در عراق و سایر کشورها باشد.

دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی، اتحادیه مهندسان و برخی از پیمانکاران و انبوه سازان سلیمانیه و همچنین فعالان بازار دکوراسیون این استان در ۲ روز نخست انجام شد و دستاورد آن هم توافق برای اجرای پروژه هایی با ورق های فیبورد زیر نظر نظام مهندسی و اتحادیه مهندسان سلیمانیه بود که می تواند بعنوان بنایی نمادین مورد بازدید اقشار مختلف مردم، سازندگان، مهندسان و مسئولان منطقه باشد و در کنار تبلیغات محیطی و رسانه ای، امید می رود که در آینده نزدیک «فیبورد» به نخستین مصالح ساختمانی در این منطقه تبدیل شود.

در سفر تیم اعزامی فیبو به اقلیم کردستان نیز قرارداد حضور گروه صنعتی فیبو در نمایشگاه مصالح ساختمانی عراق که قرار است در محل دایمی نمایشگاه های اربیل واقع در جنب پارک سامی عبدالرحمان در روزهای ۱۴ تا ۱۶ نوامبر برگزار شود، منعقد و به امضای طرفین رسید.

در این نمایشگاه سازندگان، مهندسان، انبوه سازان و سرمایه گذاران عراقی و حتی کشورهای دیگر حضور خواهند یافت و بدون تردید غرفه فیبو با عرضه ورق های اکسید منیزیم با برند اختصاصی خود که جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در عرصه ساختمان سازی است، حجم بالایی از بازدیدکنندگان را خواهد داشت.

دیدار با اعضای اتحادیه صاحبان بیزنس اقلیم کردستان در سفر به اربیل بسیار موثری و دارای دستاوردهای مهمی برای گروه صنعتی فیبو بود زیرا آنها با استقبال از ورق های فیبورد، قول مساعد دادند که ۲ سمینار ویژه برای فیبو با همکاری اتحادیه پیمانکاران و اتحادیه مهندسان برگزار خواهند کرد.

دیدار با مسئولان اقلیم کردستان و دعوت از آنها برای حضور در غرفه فیبو در ایام نمایشگاه صنعت ساختمان اربیل از دیگر مواردی بود که مورد توافق واقع شد.

آخرین برنامه سفر تیم اعزامی فیبو به اقلیم کردستان، دیدار با یکی از هلدینگ های مطرح این منطقه بود و قرار بر این شد طرف مقابل، زمینی را در شهر کرکوک تهیه کند تا تیم مهندسان فیبو نسبت به ساخت یک ساختمان ۲ طبقه در مساحت ۴۰۰ مترمربع (هر طبقه ۲۰۰ متر) با استفاده از ورق های فیبورد اقدام کند.

ناگفته نماند که ساخت یک واحد در اربیل با ورق های فیبورد هم در دستور کار قرار دارد و به احتمال زیاد، این بنا پس از تکمیل به دفتر نمایندگی گروه صنعتی فیبو در اقلیم کردستان تبدیل خواهد شد

در مجموع تجربه سفر به اقلیم کردستان و جذابیت ورق های فیبورد که قابلیت تبدیل به ساندویچ پانل و کاربرد در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان را دارد، نشان داد که مهندسان، پیمانکاران، انبوه سازان و حتی مسئولان این منطقه به خوبی اهمیت این ورق ها که ایمنی، کاهش هزینه های ساخت، سرعت ساخت، ضد آتش و زلزله و عایق صدا بودن از مشخصات بارز آن است را درک کرده اند و این مسأله در کنار  برگزاری نمایشگاه اربیل بزودی درخشش فیبو را نمایان خواهد کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.