نکات سفر به دبی؛ کارهایی که باید برای سفر به دبی انجام دهید

رپرتاژ آگهی: جاذبه‌های گردشگری این شهر، به‌قدری زیاد است که برای بازدید از همه آن‌ها، به هفته‌ها اقامت در این شهر رویایی و شگفت‌انگیز نیاز است. در صورتی که برای تعطیلات و گذران لحظاتی خوش و مفرح، می‌خواهید به دبی بروید، بایستی در اولین قدم، نکات سفر به دبی را به‌خوبی بدانید. آشنایی با نکات مهم برای سفر به دبی، به‌ویژه برای آن دسته از افرادی که برای اولین بار، به این شهر تماشایی سفر می‌کنند، لازم و ضروری است. برای تجربه لحظاتی به یادماندنی و خاطره‌انگیز و همچنین داشتن سفری بی‌دردسر و بدون مشکل، نکات مهم در سفر به دبی که در این مطلب آورده شده است را به خاطر بسپارید.

مهم ترین نکات سفر به دبی

مطالعه قوانین و مقررات در دبی

یکی از نکات سفر به دبی که باید بدانید، برخی از قوانین این شهر است که شامل حال گردشگران نیز می‌شود؛ بنابراین در لیست نکات مهم سفر به دبی، این قوانین و مقررات را نیز به یاد داشته باشید:

  • درست است که در قوانین مالیاتی دبی، اخذ ارزش افزوده جایی ندارد؛ اما باید بدانید که در خدمات رستوران‌ها و هتل‌های این شهر، یکسری رقم‌ها افزوده می‌شود که شامل ۱۰ درصد حق سرویس و ۱۰ درصد مالیات شهرداری است.

  • امکان اجاره ماشین در دبی برای گردشگران، فراهم شده است؛ اما توجه داشته باشید که نرخ تصادفات در این شهر، بسیار بالا بوده و به همین خاطر بهتر است در رانندگی، دقت عمل زیادی داشته باشید.

فرودگاه دبی

  • از اتباع ایرانی در فرودگاه دبی، اسکن چشم گرفته می‌شود؛ بنابراین در صورت استفاده از لنز چشم، پیش از رسیدن به محل کنترل گذرنامه، آن را بردارید.

  • توصیه می‌شود، داروهای بدون نسخه‌ای که آرام‌بخش و یا کدئین دارند را به هیچ عنوان به‌همراه نداشته باشید؛ زیرا در امارات متحده عربی، درباره داروهای مخدردار، قوانین سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد.

انتخاب بهترین زمان سفر به دبی

یکی دیگر از مهم ترین نکات سفر به دبی، انتخاب بهترین زمان برای سفر به این شهر شگفت‌انگیز است. از آنجایی که شهر دبی، آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد، در فصل‌های گرم سال و به‌ویژه تابستان، هوای آن بسیار گرم و طاقت‌فرسا است؛ بنابراین توصیه می‌شود فصول سرد سال را برای سفر به این شهر زیبا، درنظر داشته باشید. از آذر ماه تا اسفند ماه، بهترین زمان سفر به دبی محسوب می‌شود؛ به همین خاطر در این بازه زمانی شاهد حضور بیشترین گردشگر و توریست در دبی هستیم.

دبی

اگر دوست دارید، در جشن سال نو که در شهر جنب‌وجوش زیادی جریان دارد و فستیوال‌های خرید جذابی برگزار می‌گردد، در این شهر حضور داشته باشید، باید اواخر دسامبر تا فوریه را برای سفر برنامه‌ریزی کنید؛ اما باید بدانید که به‌دلیل حضور زیاد گردشگران در این بازه زمانی، قیمت هتل‌ها و بلیط جاذبه‌های تفریحی و دیدنی، افزایش چشم‌گیری دارد. درست است که در فصل گرم سال، می‌توانید سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای به دبی داشته باشید؛ اما درعین حال، بسیاری از تفریحات و فعالیت مکان‌های دیدنی این شهر تا شروع فصل مناسب، متوقف می‌شود؛ این شرایط به این معنی است که شما نمی‌توانید برخی از بهترین تجربیات در این شهر را امتحان کنید.

لوازم مورد نیاز برای سفر به دبی

یکی دیگر از اصلی‌ترین نکات سفر به دبی که سفر شما را راحت و بی‌دردسر می‌کند، آشنایی با لیست لوازم ضروری است که باید پیش از سفر در چمدان شما گذاشته شوند. همان‌طور که می‌دانید دبی، یک شهر زیبا با امکانات رفاهی و تفریحی فراوان است؛ بنابراین هر آنچه را که نیاز داشته باشید در کمترین زمان می‌توانید تهیه کنید؛ اما نباید فراموش کنید که دبی، یک شهر گران و لوکس محسوب می‌شود، پس بهتر است برای کاهش هزینه‌های خود، لوازم ضروری و مهم را به‌همراه داشته باشید. برخی از لوازم موردنیاز برای سفر به شهر زیبا و رویایی دبی، به شرح زیر است:

  • لباس‌های بهاره و تابستانی

  • وسایل شخصی مانند حوله، مسواک، لوازم آرایشی و...

  • وسایل مربوط به شنا و آب‌تنی

  • شارژر موبایل

  • باتری دوربین

مدارک مورد نیاز و پول نقد در سفر به دبی

مدارک مورد نیاز و پول نقد در سفر به دبی

در طول سفر به دبی، برخی مدارک مهم را باید به‌همراه داشته باشید. اصلی‌ترین مدرک برای اجازه ورود به این شهر، ویزای دبی است که باید چند هفته قبل از سفر، برای دریافت آن اقدام کنید. یکی از نکات مهم برای سفر به دبی این است که اگر قصد سفر با تور دبی را دارید، آژانس‌های مسافرتی، مراحل دریافت ویزای دبی را برای‌تان آسان‌تر می‌کنند. برای به‌همراه داشتن مدارک و پول موردنیاز، بهتر است موارد زیر را از لیست نکات سفر به دبی به خاطر بسپارید:

  • به‌طور معمول، ویزای دبی فقط ۱۴ روز اعتبار دارد؛ اما اگر می‌خواهید زمان بیشتری در این شهر زیبا بمانید، باید با پرداخت مبلغ بیشتری، ویزای یک یا سه ماهه تهیه کنید.

  • مدارک شناسایی، پاسپورت و بیمه مسافرتی از مدارک ضروری محسوب می‌شوند.

  • در صورتی که زمان ویزای توریستی شما، در زمانی که هنوز در دبی حضور دارید به پایان برسد، جریمه خواهید شد.

  • برای پرداخت هزینه وسایل حمل‌ونقل عمومی، غذا و بلیط جاهای دیدنی در دبی، به پول نقد نیاز دارید؛ بنابراین حتما مقدار کافی درهم به‌همراه داشته باشید.

  • امکان تبدیل پول به درهم، در تمام صرافی‌های دبی وجود دارد.

  • برای پرداخت هزینه‌های خود در طول سفر به این شهر توریستی و تماشایی، می‌توانید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی بهره ببرید.

رزرو تور دبی از اقامت۲۴ برای تجربه سفری هیجان انگیز

حالا که با نکات سفر به دبی آشنا شدید، بهتر است برای زمان سفر و رزرو بهترین و مناسب‌ترین تور گردشگری به مقصد دبی، برنامه‌ریزی کنید. برای این کار بهتر است به سایت‌های معتبر، حرفه‌ای و شناخته شده در زمینه معرفی و فروش تورهای گردشگری متنوع مراجعه کنید تا به این شکل سفری هیجان‌انگیز و دلچسب را تجربه کنید. رزرو تور دبی از اقامت۲۴ این شرایط را برای شما فراهم کرده است تا در راحت‌ترین و مطمئن‌ترین شکل ممکن، برای خرید آنلاین تورهای دبی اقدام کرده و به این شکل بهترین سفر زندگی خود را در کنار دوستان و یا اعضای خانواده خود سپری کنید.

دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای حاشیه خلیج فارس است که به‌دلیل نزدیکی به ایران همه روزه پذیرای گردشگران ایرانی زیادی است. از طرفی با توجه به قیمت تور دبی که بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد، این مقصد انتخاب تعداد زیادی از شهروندانی است که قصد سفر خارجی لوکس و در عین حال قیمت مناسب را دارند. تور لحظه‌آخری دبی نیز به دلیل ارزان بودن تقاضای زیادی دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

آشنایی با نکات سفر به دبی به شما، در تجربه لحظاتی شاد، مفرح و بدون دغدغه در طول سفر به این شهر کمک می‌کند. لیست نکات مهم برای سفر به دبی شامل قوانین و مقررات این شهر، مدارک و لوازمی که باید برای حضور در دبی به‌همراه داشته باشید، بهترین زمانی که باید به این شهر سفر کنید و غیره است که باید هر گردشگری پیش از سفر، این اطلاعات را به‌خوبی بداند. برای کمک به شما در داشتن سفری هیجان‌انگیز و دوست داشتنی، در این مطلب به معرفی نکات مهم در سفر به دبی، پرداختیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.